Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Vad kommer du att betala för din bukett?

Jag har inte varit till floristen än, men jag är rätt säker på att jag skulle få rabatt hos henne.
    Hon gör alla arrangemang till hotellet och vi rekommenderar alltid henne om några gäster / konferenser vill ha tag i blommor (hon är suveränt duktig, så det är inte något orättmätigt beröm heller).
    Så vi har pratat lite löst om det.

Jag vill ha en speciell bukett. Jag har aldrig sett någon sån tidigare och hon har aldrig gjort någon vad jag vet...
    Jag vill ha en bukett som jag bär på armen. Inte som ett armband utan långa stjälkar där jag kanske håller slutet av stjälkarna i handen medans blommorna vilar uppe vid armvecket. Och sen ska det gå som en kaskad / vattenfall / droppe ner över armen hade jag tänkt.

Så jag tippar på att min kommer kosta nånstans runt 2000:- kanske mer. (blir det billigare så blir jag bara glad, men jag har budgeterat för 2500
    Min väninna som beställde sin bukett på samma ställe fick betala 1300:- för en rätt avancerad droppformad bukett med blommor som inte var i säsong just då. När vi frågade på samma bukett hos en annan florist så ville denne ha 2500:- för den...

• Chicita
    Villabona Djuric skrev 2011-05-01 09:17:09 följande:
    Jag binder själv och beställer bara blommorna. Men endast blommorna kostar ca 500kr. Jag försvarar inte de galna priserna på vissa buketter, men jag menar att blommor i sig inte är så billigt :(
    Om man beställer en enkel bukett, inget avancerat alls, alltså något man kanske ger till svärmor när man ska dit på middag "typ". Så kan ju en sån kosta 300:- liksom.
    Och då är det ju oftare enklare blommor i den bara för att fylla ut...

I en brudbukett så vill man ju oftast ha lite dyrare blommor + att den ska vara mer avancerad. Och ju mer avancerad den är - destå längre tid tar det att göra den och tid = pengar.
    Så självklart kostar det.
    Jag tycker inte att det är några direkta överpriser när man vet hur mycket arbete som ligger i buketten och vilket värdet är på blommorna. Glad

Sen finns det ju givetvis oseriösa florister som tar överpriser "bara för att det är bröllop".
    Men om man jämför priser hos olika florister och tittar på bilder av vad dom har gjort innan (inspirationspärmen som brukar finnas) så kan man hitta en duktig och seriös florist som inte tar överpriser
Svar på tråden Vad kommer du att betala för din bukett?