Vad kommer du att betala för din bukett?
Jag har inte varit till floristen än, men jag är rätt säker på att jag skulle få rabatt hos henne.
Hon gör alla arrangemang till hotellet och vi rekommenderar alltid henne om några gäster / konferenser vill ha tag i blommor (hon är suveränt duktig, så det är inte något orättmätigt beröm heller).
Så vi har pratat lite löst om det.
Jag vill ha en speciell bukett. Jag har aldrig sett någon sån tidigare och hon har aldrig gjort någon vad jag vet...
Jag vill ha en bukett som jag bär på armen. Inte som ett armband utan långa stjälkar där jag kanske håller slutet av stjälkarna i handen medans blommorna vilar uppe vid armvecket. Och sen ska det gå som en kaskad / vattenfall / droppe ner över armen hade jag tänkt.
Så jag tippar på att min kommer kosta nånstans runt 2000:- kanske mer. (blir det billigare så blir jag bara glad, men jag har budgeterat för 2500
Min väninna som beställde sin bukett på samma ställe fick betala 1300:- för en rätt avancerad droppformad bukett med blommor som inte var i säsong just då. När vi frågade på samma bukett hos en annan florist så ville denne ha 2500:- för den...