• Mariiaa81

Vad kommer du att betala för din bukett?

Jag fick idag ett prisförslag på en bukett som jag gillade.....den skulle kosta 1500:- ! Är det ett rimligt pris? Jag har ingen koll på hur mycket en bukett, på ett ungefär, kostar. Jag förstår såklart att det beror lite på vilka blommor man har i buketten och hur stor den är osv.....men ändå....1500!!
    Vad kommer ni att lägga på er brudbukett? :)

• Svar på tråden Vad kommer du att betala för din bukett?
  • fikonöra

Det beror ju helt och hållet på vad man ska ha för blommor..
    Min bukett kostar 700:- och jag kommer att ha en bukett bestående av cremefärgade och ljusrosa rosor.

• Pinkgrape

Jag har pratat med två florister här och den ena ville ha ca 800 - 1500kr för en rund bukett och 1500 - 2000kr för en droppformad. Den andra jag pratade med ville ha ca 400 - 1000kr för en rund och 1000 - 1500kr för en droppformad.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Lilla Mia

Min bukett ska enligt min florist kosta ca 600 kr, men jag tror de har ovanligt bra priser. Jag köper min bukett på en liten affär som ligger utanför större städer så det gör det nog lite billigare.

• MrsT2011

Jag vill ha en maffig droppe i samma form och storlek som prinsessan Victorias, men med billigare blommor. Hennes kostade mer än 3500 kr enligt experterna, det bästa pris jag fått av florister i centrala göteborg är 1800 kr. (Huvudblommorna är rosor och hortensia i mitt fall.

• Mariiaa81

Innan jag började leta efter brudbukett tänkte jag att jag max kunde betala 500:-......Jag får nog tänka över det igen..:)

• Gopplan

Min kommer att kosta ca 600:-, men då ska jag ha en väldigt enkel bukett med 10-12 små röda rosor, lite grönt runt om och spetsband runt stjälkarna. Väljer man en liknande rund bukett med hållare får man betala det dubbla eftersom det går åt fler blommor samt innebär mer jobb.
    så här ungefär men lite mindre:

• Gwennie

Jag binder själv. Den kommer att kosta ca. 200 kr....

• MrsT2011
    Gopplan skrev 2011-04-29 19:47:12 följande:
    Min kommer att kosta ca 600:-, men då ska jag ha en väldigt enkel bukett med 10-12 små röda rosor, lite grönt runt om och spetsband runt stjälkarna. Väljer man en liknande rund bukett med hållare får man betala det dubbla eftersom det går åt fler blommor samt innebär mer jobb.
    så här ungefär men lite mindre:

Precis, den här typen av buketter går att få ganska billigt om man inte ska ha hållare utan bara sidenband runt stjälkarna. Min kompis hade en liknande som hon köpte i utkanten av malmö, men med något färre rosor. Den kostade 400 kr och var jättefin!
  • Iseika

Ca 300 kronor blev svaret när jag frågade idag. Jag ska ha sju cerisa små gerberor ihopknutna med vitt sidenband.

Svar på tråden Vad kommer du att betala för din bukett?