• Mariiaa81

Vad kommer du att betala för din bukett?

Jag fick idag ett prisförslag på en bukett som jag gillade.....den skulle kosta 1500:- ! Är det ett rimligt pris? Jag har ingen koll på hur mycket en bukett, på ett ungefär, kostar. Jag förstår såklart att det beror lite på vilka blommor man har i buketten och hur stor den är osv.....men ändå....1500!!
    Vad kommer ni att lägga på er brudbukett? :)

• Svar på tråden Vad kommer du att betala för din bukett?
  • MickeAngelica2011
    Mariiaa81 skrev 2011-04-29 19:16:08 följande:
    Jag fick idag ett prisförslag på en bukett som jag gillade.....den skulle kosta 1500:- ! Är det ett rimligt pris? Jag har ingen koll på hur mycket en bukett, på ett ungefär, kostar. Jag förstår såklart att det beror lite på vilka blommor man har i buketten och hur stor den är osv.....men ändå....1500!!
    Vad kommer ni att lägga på er brudbukett? :)
    Vad ska du ha för blommor? vilken sorts bukette, dropp, tät?

Angelica
  • S2011

en vän till min mamma är florist och kommer fixa alla blommor (min bukett, tärnbukett, 2*corsage).
    hon vill ha 500 för arbetet och jag har sagt att materialet får kosta absolut max 1000 kr, och gärna mindre. 

• Emblas Mamma

MIn bukett kostar mellan 1500-2000 kr.
    Den kommer vara i Victorias storlek istället för den på bilden nedan.
    Den kommer även ha bouvardia i istället för doftranka (de små vita blommorna.
    Annars är den likadan! Rosorna är fantastiska :)

Tänbuketter: 300kr st
    Näbbukett: 150 kr
    Coursage 75 kr

Skillnaden är inte jättestor, men priset sänks ordentligt.

Doftranka:

Bouvardia:

• Etnica

Ca 3000:- kommer våra blommor att gå på. Då är det brudbukett, tärnbukett, corsage o bordsdekorationer.
    Jag kommer ha en rundbunden bukett som går i vitt o grönt.

• Villabona Djuric

Jag binder själv och beställer bara blommorna. Men endast blommorna kostar ca 500kr. Jag försvarar inte de galna priserna på vissa buketter, men jag menar att blommor i sig inte är så billigt :(

• Chicita
    Villabona Djuric skrev 2011-05-01 09:17:09 följande:
    Jag binder själv och beställer bara blommorna. Men endast blommorna kostar ca 500kr. Jag försvarar inte de galna priserna på vissa buketter, men jag menar att blommor i sig inte är så billigt :(
    Om man beställer en enkel bukett, inget avancerat alls, alltså något man kanske ger till svärmor när man ska dit på middag "typ". Så kan ju en sån kosta 300:- liksom.
    Och då är det ju oftare enklare blommor i den bara för att fylla ut...

I en brudbukett så vill man ju oftast ha lite dyrare blommor + att den ska vara mer avancerad. Och ju mer avancerad den är - destå längre tid tar det att göra den och tid = pengar.
    Så självklart kostar det.
    Jag tycker inte att det är några direkta överpriser när man vet hur mycket arbete som ligger i buketten och vilket värdet är på blommorna. Glad

Sen finns det ju givetvis oseriösa florister som tar överpriser "bara för att det är bröllop".
    Men om man jämför priser hos olika florister och tittar på bilder av vad dom har gjort innan (inspirationspärmen som brukar finnas) så kan man hitta en duktig och seriös florist som inte tar överpriser
  • Sammet

alltså, vart i stockholm säljer de billiga buketter?
    jag var på Berntsons blommor på St-eriksplan och de sa att en liten asymmetrisk blombukett kostar 2200kr
    Bara buketten alltså... 

• skruttisOmuffis

Vi har beställt våra blommor av Emelie Wase på Emiflora. Hon frilansar och kör ut blommorna kostandsfritt i stockholm (inom tull).
    Vi betalar ca 2100:- för följande

Brudbukett (bunden i hållare) 2 mer arbetade corsager 3 enklare corsager 1 tärnbukett
  • Trulsa72

Vi kommer att has rosor som specialbeställts med en riktigt mörkröd ros, vinröda kallor, murgröna och trollhassel ska betala 700 inkl crosageSkrattande

• Aniara4
    Sammet skrev 2011-05-17 20:45:53 följande:
    alltså, vart i stockholm säljer de billiga buketter?
    jag var på Berntsons blommor på St-eriksplan och de sa att en liten asymmetrisk blombukett kostar 2200kr
    Bara buketten alltså... 
    Ah, men Bernzons är ju inte direkt den billigaste floristen i Stockholm, om man säger så.
Svar på tråden Vad kommer du att betala för din bukett?