• Mariiaa81

Vad kommer du att betala för din bukett?

Jag fick idag ett prisförslag på en bukett som jag gillade.....den skulle kosta 1500:- ! Är det ett rimligt pris? Jag har ingen koll på hur mycket en bukett, på ett ungefär, kostar. Jag förstår såklart att det beror lite på vilka blommor man har i buketten och hur stor den är osv.....men ändå....1500!!
    Vad kommer ni att lägga på er brudbukett? :)

• Svar på tråden Vad kommer du att betala för din bukett?
  • Pingst2011

Betalar 1500:- för brudbukett, tärnans och brudnäbbens handblomma samt två corsage.
    Dekorationerna på middagen ingår i kuvertpriset på herrgården vi valt och då tar de hänsyn till den färgskala vi valt samt vilka blommor.

Jag kommer att ha väldigt säsongsbetonade blommor vilket säkert påverkar mitt pris väldigt mycket då min vän som gifte sig förra året med en rundbunden bukett med vita rosor och orikdéer fick betala 2000:- bara för brudbuketten på samma ställe.

• 2011Bride2b

Hej brudar har ni kollat på www.thebridesbouquet.com? Där ska jag beställa mina blommor, de är konstgjorda, men ser jättefina ut!! Har även hört andra brudar här på bt som beställt därifrån och varit jättenöjda! Totalt går min beställning på $170.82. Då ingår följande:

1 brudbukett med 3 dussin cremefärgade rosor
    4 tärnbuketter med 2 dussin cremefärgade rosor
    1 liten flaska med rosdoftande olja som man stänker på buketten
    8 knapphålsblommor till karlarna
    3 corsage till mammorna och mormor
     1 blombladskorg till brudnäbben

$170.82 är ungefär 1100kr 

• Bröllop201187

2000kr kommer jag att betala för

brudbukett 1500kr
    3 corsager 60kr/st
    3 tärnbuketter
    8 rosor till håret som är bunden med ögla.. 

• marimekko86

Jag kommer bara köpa blommorna, sedan gör min bästa vän alla buketter och corsager samt bordsdekorationer.!

Men blommorna lär ju kosta ändå även om arbetet blir gratis. I buketterna ska jag ha rosor och pioner i ljusa färger.

• Sammet
    Aniara4 skrev 2011-05-17 21:34:35 följande:
    Ah, men Bernzons är ju inte direkt den billigaste floristen i Stockholm, om man säger så.
    ah, satan i gatan, =)

• Sammet
    Bröllop201187 skrev 2011-05-17 22:45:11 följande:
    2000kr kommer jag att betala för

brudbukett 1500kr
    3 corsager 60kr/st
    3 tärnbuketter
    8 rosor till håret som är bunden med ögla.. 
    vart e butiken?
  • Bröllop201187

Strax utanför Härnösand..

Bor du i närheten? 

• 2011Bride2b

får jag fråga, vad menar ni när ni skriver corsage? Här i Irland är corsage en blomma som bärs på handleden, som brudparet ger till mammorna. Männen får en knapphålsblomma, som här heter buttoniere, eller helt enkelt buttonhole. 

• Sammet
    Bröllop201187 skrev 2011-05-17 23:30:57 följande:
    Strax utanför Härnösand..

Bor du i närheten? 
    nej tyvärr bor i den dyra stan....=(
  • Melóra
    2011Bride2b skrev 2011-05-17 23:33:12 följande:
    får jag fråga, vad menar ni när ni skriver corsage? Här i Irland är corsage en blomma som bärs på handleden, som brudparet ger till mammorna. Männen får en knapphålsblomma, som här heter buttoniere, eller helt enkelt buttonhole. 
    Corsage här i Sverige innebär den blomma som brudgummen bär i knapphålet på sin kostrum/smoking osv. Glad Vet inte hur vanligt det är med handledsblommor till mammorna, men det är iaf inget jag sett tidigare på något bröllop. Fin idé, dock! Skrattande
  • Bullemor

Vi får betala 2000 kr för;

-Brudbuketten som innehåller bl.a pioner som kan vara lite dyra
    -En tärnbukett
    -3 st corsager
    -En stor murgröna
    -25 stycken stora rosor till dekorationen

• Morneraka

för en brud bukett och en corsage betalar vi 1500:- men det är en rätt stor bukett till en stor brud..;)

9/7-11
  • Sammet

det beror nog på vart man bor.  Stockholm e väl dyrast

• Mirjami

Jag har betalat 560 kronor för min. Har bundit den själv och den står nu som prydnad hemma i väntan på bröllopet i Augusti. Blommorna är fejk, men ingen kan se det. En väninna visade mmset jag skickat henne på buketten för några andra som ska gifta sig och de blev stormförtjusta! Så jag har inspirerat med den också, roligt :)

Jag ska köpa murgröna också, kostar knappa hundralappen, och lägga till. Så inte ens 700 för min och den håller för all evighet!. Några orkidér som blev över (trädde några på silvertråd tillsammans med pärlor och låter dem hänga) kommer jag att ha i håret också.

• Midvinterflicka
    Mirjami skrev 2011-05-18 08:29:06 följande:

Jag har betalat 560 kronor för min. Har bundit den själv och den står nu som prydnad hemma i väntan på bröllopet i Augusti. Blommorna är fejk, men ingen kan se det. En väninna visade mmset jag skickat henne på buketten för några andra som ska gifta sig och de blev stormförtjusta! Så jag har inspirerat med den också, roligt :)

Jag ska köpa murgröna också, kostar knappa hundralappen, och lägga till. Så inte ens 700 för min och den håller för all evighet!. Några orkidér som blev över (trädde några på silvertråd tillsammans med pärlor och låter dem hänga) kommer jag att ha i håret också.

Kan du inte lägga ut bilden så vi får se :)

• hoodilady

Jag kommer betala 700kr för brudbukett, 200kr för tärnbuketten, 950kr för bordsarrengemang.
    Så 1850kr allt som allt! Grymt pris tycker jag :)

Svar på tråden Vad kommer du att betala för din bukett?