• Mariiaa81

Vad kommer du att betala för din bukett?

Jag fick idag ett prisförslag på en bukett som jag gillade.....den skulle kosta 1500:- ! Är det ett rimligt pris? Jag har ingen koll på hur mycket en bukett, på ett ungefär, kostar. Jag förstår såklart att det beror lite på vilka blommor man har i buketten och hur stor den är osv.....men ändå....1500!!
    Vad kommer ni att lägga på er brudbukett? :)

• Svar på tråden Vad kommer du att betala för din bukett?
  • Sebastiána

Jag sa till floristen att jag ville ha en bukett i vitt och grönt, av vad de har hemma, för c.a 300:- så 300:- kommer min bukett att kosta. Lite intressant att det blir en överaskning vilka blommor det blir!

• Sackhina

Jag betalar 1200 för en droppformad bukett, med rosor och nån annan blomma som jag inte minns vad den heter!
    Ska ha en tärnbukett, och 2 corsage, för allt batalar jag ca 1500!

• Mariamilena80

Min florist har lämnat kostnads förslag på som dyrast 1000kr för min bukett. Tärnbuketterna 250kr/st, näbb 150kr och corsage 100kr/st.

• prinsessanogrodan

Jag ska ha en lite droppformad bukett i hållare med blåklint,fresia,röda rosor,lite långa grässtrån (minns inte exakt namn) och gräs som bildar ett hjärta på ena sidan. Några rosor och grässtrån som liksom "faller neråt" och drar ut bukettens form till lite droppformad. Sidenband i samma färg som min klänning runt hållaren.

Den buketten och mannens blomma och tärnans bukett och ett "diadem" till mitt hår med myrten,blåklint och brudslöja och några större blåklint (också till mitt hår) och 2 bordsdekorationer (glasfat med blåklint,rosor,brudslöja,gräs och sand kommer kosta 3500 kr totalt. Vi är jättenöjda med det priset.

• Amejuli

Min kostar 1400kr. Tycker det är ett bra pris för vad jag får och med tanke på att det är i sthlm.

• Ciccci

Vet inte exakt vad bara min bukett kostar, men flr ALLA blommor kommer vi betala ungefär 2000kr..

Har då:

- min brudbukett

- 2 corsage (eller va de nu heter)

- en kastbukett

- 2 HINKAR med rosor (tror det var 100 rosor i en hink)

- ett björkhjärta fullt med rosor

• Emmilie87

Min syster, som är utbildad florist, ska göra alla buketter och blomdekorationer till vårt bröllop. Det känns extra kul och betydelsefullt att min lillasyster ska göra dem åt oss :) Vet inte vad det skulle kosta om en arbetande florist gjorde allt, men vårt kommer kosta totalt 3500 kr (corsage, brudbukett, tärnbukett, dekorationer, tillbehör).

Så här kommer min bukett se ut:

• Chicita

Jag har inte varit till floristen än, men jag är rätt säker på att jag skulle få rabatt hos henne.
    Hon gör alla arrangemang till hotellet och vi rekommenderar alltid henne om några gäster / konferenser vill ha tag i blommor (hon är suveränt duktig, så det är inte något orättmätigt beröm heller).
    Så vi har pratat lite löst om det.

Jag vill ha en speciell bukett. Jag har aldrig sett någon sån tidigare och hon har aldrig gjort någon vad jag vet...
    Jag vill ha en bukett som jag bär på armen. Inte som ett armband utan långa stjälkar där jag kanske håller slutet av stjälkarna i handen medans blommorna vilar uppe vid armvecket. Och sen ska det gå som en kaskad / vattenfall / droppe ner över armen hade jag tänkt.

Så jag tippar på att min kommer kosta nånstans runt 2000:- kanske mer. (blir det billigare så blir jag bara glad, men jag har budgeterat för 2500
    Min väninna som beställde sin bukett på samma ställe fick betala 1300:- för en rätt avancerad droppformad bukett med blommor som inte var i säsong just då. När vi frågade på samma bukett hos en annan florist så ville denne ha 2500:- för den...

• Triton77

Jag har fått ett kostnadsförslag på denna bukett på 1500 kr
    Tärnbukett 250 kr
    Corsage 150 kr
    Sedan vill vi ha rosa Gerbera till bordsdekoration och dessa skulle gå på 25-40 kr/st

Jag tycker det låter dyrt.........
  • thean

Tror man får räkna mellan 1000-2000 kr för en brudbukett här i stan, iaf om man vill ha något mer "avancerat" än "bara" 10 bundna rosor. Min kompis hade en jättefin bukett med vita o ljusrosa rosor, hjärtan-på-tråd över det o den kostade 2000 kr bara den, Bor i en småstad ... =)

Svar på tråden Vad kommer du att betala för din bukett?