• sweire

Fler som kommer att gifta sig med en engelskman?

Hej,
    jag hoppar oxå in här en sväng:) min blivande är irländare. Vi bor i Sverige sedan 2008, vi träffades 2005 i Belfast och bodde där tills vi bägge flyttade till Sverige. Vi hade diskuterat förlovning och jag fick vara med och välja ring men jag visste inte när han köpte den och när han skulle fria så det blev en liten blandning av traditioner redan vid förlovningen. Jag har en diamantring och han får sin ring vid vigseln.

Precis som FuturemrsWilsher kommer vi göra oss iordning separat innan vigseln då han absolut inte vill se min klänning innan kyrkan, jag kommer dock gå själv nerför gången i kyrkan och inte ha min pappa som lämnar över mig, kändes inte rätt för mig så vi blandar traditioner för att få fram det som passar oss bäst. Vi kommer ha ca 130 gäster, irländare, svenskar och amerikanare (jag bodde i USA i 9 år innan jag flyttade till Irland).

Vi gifter oss torsdagen 18 augusti, fick bli en torsdag då det var enda dagen som vi kunde få tillgång till allt vi ville ha:) Då blir det oxå mer tid till att hinna träffa alla som rest hela vägen till Sverige under helgen, lite samma tradition på irland som i skottland (enligt Mrs S 2012) att man träffas innan och efter bröllopet:)

Svar på tråden Fler som kommer att gifta sig med en engelskman?