SannaRydin skrev 2011-04-29 21:59:00 följande:
Hejsan!
Min fästman är britt. Vi bor i London för tillfället men kommer flytta till Sverige i Augusti/September för att stadga oss och skapa en framtid tillsammans.
Vi tänker som er med intimt bröllop och krutet på resan. Vi ska ha bröllopet i Sverige eftersom min blivande hemskt gärna vill det. Jag tycker det är jättekul att han vill flytta/gifta sig/leva i Sverige, men skulle mycket väl kunna tänkt mig att viga mig i England om han hade velat det.
Vi har inte pratat klart om vilka traditioner vi kommer använda oss av men det blir helt klart en blandning. Jag har en engelsk förlovnings ring med diamant, han har ingen utan kommer "få" sin ring när vi gifter oss. Vi kommer nog göra oss i ordning för den stora dagen separat, då han inte vill se min klänning innan vigseln. Vill nog att min pappa leder mig fram till altaret (undanbes alla BT diskussioner om detta val tack!). Vi väljer de traditioner som känns rätt för oss. Då jag bott här i ganska många år känns det som båda ländernas traditioner fungerar för oss.
Jättekul att det finns flera! Var i Sverige bor ni? Vad har ni för planer?
Hej och va kul att vi är fler " i samma båt"
Låter trevligt att ni ska flytta till Sverige och att han också vill gifta sig här. Jag är helt öppen för förslag, kan tänka mig antingen eller och kanske t o m neutral mark. Ja en blandning av traditioner är ett måste, han har frågat mig ang förlovning i Sverige och var inte imponerad av hur man oftast gör, ser ut ringarna tillsammans osv...Han vill köra sitt frieri och köpa en ring åt mig
Och precis som du skrev så får han sin ring vid bröllopet, medans jag väljer en slät ring förmodligen för att matcha den kommande förlovningsringen blir ju lite tvärtom
Låter fantastiskt att låta din pappa föra dig! You Go Girl! Vi har väl inte pratat så mycket om detaljer ännu, jag ligger steget före som mycket annat haha men vill gärna ha lte koll...Och låta mig inspireras av andra här så länge
Vi bor efter norrlands kusten, så havet känns ju inspirerande för en vigsel...Finns ju så mycket att tänka på, drömmar man har osv..Vore jättekul att följas åt