Fler som kommer att gifta sig med en engelskman?
Min kille är engelsman men bryr sig inte så mycket om traditioner kring bröllopet. Det viktigaste för oss är att förlovning och bröllop blir personligt och att vi känner oss bekväma under hela resan, samt att familj och vänner har roligt tillsammans med oss när vi väl gifter oss.
I nuläget väntar jag nyfiket på en förlovning som jag tror kommer komma innan året är slut. Han verkar dock osäker när det gäller ringarna, och jag vet inte om jag borde hjälpa till eller ge tips eller dylikt. Risken finns att han står där utan ringar dagen han friar, vilket känns lite oromantiskt tycker jag, men det är bara för att han inte vet vilken sorts ring jag vill ha. Vad är mest oromantiskt, att spana in ringar i förväg eller att köpa ringarna efter förlovningen? Jag använder aldrig ringar annars och vet inte ens vilken storlek jag har.
Sen blir det nog ett litet dilemma var vi ska gifta oss. Han vill helst i England pga hans äldre släktingar som inte kan resa så långt (jag har inga äldre släktingar kvar), men oavsett var vi gifter oss så kommer säkert några av gästerna vi bjuder in att tacka nej pga att de inte har tid/råd att resa dit. Känns lite tråkigt. Ska man kanske ha vigsel + bröllopsfest i land nr 1, och sen en till fest i land nr 2 någon vecka senare, så att alla kan vara med och fira? Fast skickar man ut inbjudningarna i god tid så hoppas man förstås att de flesta ska kunna komma.
Väldigt kul att det finns fler som jag! Har varit roligt att läsa om hur det gått för er andra. Lycka till med allt!