SofieGog skrev 2011-12-15 11:30:30 följande:
Hej!
Min fastman ar Engelsman/Canadensare (Engelska foraldrar, forr och upvuxen i Canada med 2 pass), jag ar Svensk och vi traffades och bor i London. Vi forlovade oss i slutet pa October da min blivande make friade med en liten diamant ring dom han kallade en "fingervarmare" da han vill overaska mig men aven att jag skulle vara med och valja min ring. Den "riktiga" ringen fick jag for en vecka sen ungefar och ar en stor solitar diamant. Det ar bara jag som har forlovningsring och sen kommer vi bada att ha vigselringar. Min BM anvander inga smycken alls medans jag alltid har nagot pa mig sa det passade oss bast folja engelsk tradition nar det gallde forlovningen.
Vi planerar att gifta oss i Canada hosten 2013 da vi behover lite tid att planera allt da vi har familj i 2 lander, bor i ett tredje och har vanner i all 3.... (ja jag vet det kommer bli mycket att gora!). Vi planerar ett litet intimt brollop med bara nara och kara med en blandning av traditioner. Vi planerar borglig vigsel, god mat och mer av en upplevelse for alla gaster med aktiviteter dagarna fore vigseln sa att alla kan lara kanna varandra battre da vara foraldar inte traffats annu.
Har ni nagra tips pa typsikt svenska saker man kan ha med i vigseln/pa festen? Hur har era familjer reagerat pa era val som varit annorlunda an deras traditioner tex? Vore intressant att lara sig av era erfarenheter.
Grattis till forlovningen! Vad kul med annu en Londonbo
Och vad kul me brollop i Canada!!
Jag kan inte tipsa om svenska traditioner alls, kanns som de flesta jag kanner ar fran andra platser i varlden och gor saker o ting lite annorlunda mot darhemma.. har inte varit pa sa manga brollop hemma men en del reagerade lite nar jag sa att vi kommer folja engelsk tradition med bara 3 tal, det verkar som manga tycker talen ar hojdpunkten och att sa manga som mojligt ska saga/gora nagonting.. vi vill helst ha sa mycket tid som mojligt till sjalva festen da vi tyvarr maste stanga ner 'redan' klockan 2! Vi ar vana vid brollop som haller pa till 4-5 pa morgonen..