• bluttis

Tapet som bordslöpare?

Vi ska ha ett rätt enkelt bröllop i sommar, och försöker hålla kostnaderna nere en del...

Såg ett tips om att använda tapet som bordslöpare, vad tror ni om den idén? Det blir ju billigt, men tror ni att folk kommer att tänka på att det är en tapet? Tänkte nog ha vita knoppa lakan från IKEA som duk och i sådana fall en tapet som löpare på det (vi kommer att ha långbord). Och så blir det ju annan dekoration. Blommor, ljuslyktor etc...har inte kommit så långt med planerna för dukningen än.

Bra eller dålig idé med tapet? Annars kanske det finns någon med andra idéer? Glad

• Svar på tråden Tapet som bordslöpare?
  • bluttis
    Pinkgrape skrev 2011-05-01 15:43:38 följande:
    Jag tycker det är en bra idé :) Om ni hittar någon ni gillar och till bra pris, så varför inte?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Rusta, 99 kr för en rulle Cool det blir ju ett kap om det skulle funka... Får väl köpa en rulle och testa! Det är ju bara en hundring som går förlorad om det nu inte skulle se/kännas bra!
  • bluttis

Har inte kollat ut någon speciell ännu! Men när jag skummade igenom snabbt så såg jag dessa två som nog skulle funka bra...

http://www.rusta.se/tapet_atrium_turkos_blomma_p20301786.html

http://www.rusta.se/tapet_atrium_fjaril_vit_p20301942.html

Den vita med fjärilar hade nog gjort sig bra på vit duk tror jag... Men i sånna fall känns det som att det blir för lite färg! Men det går nog ordna med lite ljuslyktor, servetter i färg och blommor?

• bluttis

Hehe...Jag har bestämt mig för vad vi ska ha för färgtema än! haha! 2 månader kvar!Tyst jag i ett nötskal. Turkost  är en favorit för mig och vi hade definitivt kunnat ha det som färgtema! Så bestämmer jag mig för den tapeten så får det bli det färgtemat!Flört Trodde jag hade bestämt mig för färgtema igår, men nu börjar jag ju vela igen när jag såg tapeten... Den är jättefin!

Ja, och så finns det ju andra tapetaffärer som du skriver! Får ta och kolla i veckan... Kanske dags att bli lite strukturerad nu? Drömmer

• bluttis
    Mimmi2012 skrev 2011-05-01 16:49:01 följande:
    Tycker det är en kanonide!

Vi kör på samma stil, knoppalakan, mintgrön tapet, ljus, blommor, dekorationssten och några snäckor. Jag har inte provat än men jag är övertygad att det kommer bli bra!
    Vi har köpt lite "dyrare" tapet just för att det inte ska bli förstört direkt om de kommer vatten el dyl på.
    Va kul! Låter som att det kommer att bli kanonbra!Glad Kanske är en idé att kolla efter en tapet med bra kvalité ja...jag tänkte inte riktigt så långt! haha.
  • bluttis
    Mimmi2012 skrev 2011-05-02 09:07:06 följande:
    Vi tänkte också försöka hålla vårt bröllop enkelt. Tar ju lite tid o spara ihop pengar och jag är student, visserligen slutar jag nu den 1 juni men de finns ju ingen garanti för jobb fast man lägger till ytterligare tre år i sitt CV he he.

Vi kan ju försöka hålla kontakten och tipsa varandra när det dyker upp nått intressant Glad
    Ja det kan vi ju göra, mimmi2012!Glad

Vilka bra svar och tips det dykt upp! Va kul!!
Svar på tråden Tapet som bordslöpare?