• Vintersol

Maxiklänningar (golvlånga) - vad tycker ni?

Hej!

När jag surfade runt på nätet snubblade jag över följande kommentarer på sida (http://www.alltombrollop.com/shopping/mode---gaest/kungligt-blaatt.aspx):

"Maxiklänningen är hetare än någonsin! I sommar kan du med gott samvete välja en lång kreation även på bröllopen med kavaj eller kostym som klädkod, om du satsar på en mer avslappnad modell. Här är tre favoriter i kungligt blått och en i lila."

Enligt Magdalena Ribbing är golvlång klänning en tydlig markör för smokingnivå eller fracknivå (beror på klänningen i övrigt).

Nu verkar ju kanske som att bloggaren bakom inlägget inte har jättebra koll eftersom kostym inte är en klädkod, men golvlånga klänningar har ju blivit väldigt populära även till vardags.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Maxiklänningar (golvlånga) - vad tycker ni?
  • Vintersol

Ja, jag blev lite fundersam men samtidigt hittade jag ju det där i alltombröllop, då tror man ju att de ska ha lite koll. ;)

Håller med om att mörka färger gör att det ser mer elegant och uppdressat ut. Personligen kan jag tycka att det passar bättre med mörka nyanser på höst- och vinterbröllop.

Vad skulle ni tycka att denna klänning passade till för klädkod?

eller denna?

• Vintersol

TheresEmil: ja, visst är den fin. Den är från Ellos.

hoodilady: jättefina klänningar! Vad skulle du sätta för klädkod på dem då?

Svar på tråden Maxiklänningar (golvlånga) - vad tycker ni?