depp
MrsT2011 kloka ord igen! Jag mådde så där till o från i många år tills jag tog mig i kragen och bad om hjälp på vårdcentralen. Fick då prata med en terapeut en gång i veckan i ett år. Sen halkade jag in på KBT (finns att göra via nätet genom landstinget om man bor i Sthlm, kanske har utökats nu, gjorde detta för 3 år sen) och gjorde KBT i 10 veckor. Det var det bästa som kunde hänt mig! Efter det har jag mått bra och man får rätt verktyg till att förebygga en depression om man håller på att falla tillbaka. Mått underbart i 3 års tid tack vare KBT. Rekommenderar detta starkt! Förespråkar dock inte antidepressiva medel då jag har många vänner och bekanta som tar/tagit det och det har bara gjort dem beroende av det i princip och så medföljer alltid konstiga bieffekter. Man ska ta itu med sitt psyke i grund o botten klarsynt för att bli frisk fortast. Terapeuten och läkare har alltid först och främst erbjudit mig antidepressiva som för att bli av med problemet lättast. Har tackat nej varenda gång. Styrkekramar och lycka till!