Tärntrubbel
Frågade för ca 1 år sedan en gammal barndomskompis om hon skulle vilja vara min tärna till bröllopet i augusti 2011. Hon tackade med glädje ja! På grund av avstånd (bor i varsin landsände) mellan oss har vi inte träffats speciellt mycket sen dess, men det är inget konstigt för vår relation. Har pratat lite om brudklänningar och sånt via telefon.
I alla fall så ringer hon för några kvällar sen och meddelar efter lite småprat att hon dessvärre inte kan komma då hon inte får ledigt från jobbet. Tilläggas ska att hon jobbar extra i en klädaffär och det är mer än 3 månader tills bröllopet. Tveksamt om det skulle vara helt omöjligt att få vara ledig just den helgen, speciellt eftersom på mitt jobb som är inom vården är inte ens semestern klar än.
Hade hon varit ärlig och sagt som det var, helst från början, så hade det varit lite lättare att svälja, men helt ärligt känns detta mest som en dålig lögn för att slippa undan. Bara hoppas att hon inser hur ledsen och bedrövad jag kände mig efter det samtalet!
Så nu står jag här utan tärna. Har några tjejkompisar som jag egentligen hellre ville ha som tärnor, men eftersom de inte går att dela på valde jag att välja bara en. Kan man fråga dessa nu så här sent inpå? Kan man strunta i hela tärnbiten?