Inlägg från: saxomanix |Visa alla inlägg
  • saxomanix

Håller ni er budget?

hehe vi gjorde en lista när vi bestämde att gifta oss för att se "hur mycket man ~ behöver"... hahahah det kommer aldrig i livet att hållas... okej, jag har än så längre inte köpt klänningen och jag hoppas verkligen att stället vad vi tänkte ha fest är jättefint  ...det saknas ett alternativ!
    vi kommer ju först gifta oss om ett år så det är fortfarande lite tid kvar... i början räknade vi med 100 000 men det kommer nog bli lite dyrare eftersom bara festen kommer nog att kosta rund omkring 90T (60pers)...när jag läser lite här och där i BT så undrar jag faktisk hur man kan fixa ett bröllop med 80 gäster och "bara" betala typ 20-40T...hur funkar sånt????
    vi sparade redan 60T och resten tar vi ifrån mitt privata bankkonto. eftersom vi redan bor ihop och har nästan allt så kommer vi önskar oss ett bidrag till resan/festen (spelar ju ingen roll, pengar hur som helst...). så ska vi fyller på mitt konto efteråt. om det blir lite kvar så blir bröllopsresan året efter lite finare och dyrare (jag har tyvärr inte tid att resa iväg strax efter bröllopet...det går inte pga flera tentam..)

• saxomanix

@pinkgrape: vad har ni för ringar?

jag tror att vi kommer få en rätt stor bidrag från mina morföräldrar. Jag och min syster är de enda barnbarn och de sa nån gång att vi ska inte fundera så mycket över budget, det löser sig nog... mina föräldrar kommer kanske betala klänningen...

• saxomanix

@pinkgrape: jätte snygga ringar!

• saxomanix

vår lista (ungefär...som sagt, ingen aning om det kommer hållas)

klänning: 8900 kr (betala kanske mina föräldrar)
    slöja: ingen aning..typ 1000 (får jag från min syster)
    skor: 800 (vill ha riktiga dansskor som jag kan använda efteråt)
    smycke:  0 kr
    m2b kläder: kommer vi att hyra, round about 2000 kr

frisör: 2500 kr (hon kommer till hotellet)
    make up: fixar jag själv
    vårt hotelrum: får vi gratis eftersom vi bokade nästan hela hotellet :)
    ringar: 12 500 kr (slätta men rätt tjocka guldringar 18karat)

solosång i kyrkan: 2000
    trumpet i kyrkan: 2000
    trycksaker: rund omkring 3000 kr (hoppas jag)
    fotograf: max 10 000 kr (vigsel, portrait och mingel, festen kommer fotas av två vänner med profskamera)
    båt (kanske kanske..men jag vill ha det) kyrka-festställe: 9000 (kanske billigare eftersom svärfar är förre-detta kapitän och känner till lite folk)
    festen (paketpris, 3-rätters menu, mingel, vikning, tårta, dekoration och personal) 1600 pP

vi kommer ha rund omkring 50-60 gäster (inbjundningar är än så längre inte ute)

jag vet att det är ingen liten budget, men jag kommer bara att (förhoppningsvis) gifta mig en gång i livet och då vill jag inte saknar nånting pga några tusendlappar...måste då säga att vi sparar pengar sedan 2 år tillbaka

• saxomanix

oh glömde buketten/blommor...max 2000

• saxomanix

"det är ju så otroligt olika hur man prioriterar, och inget är rätt eller fel :)"

japp, precis :) och jag skulle adrig i livet säga nåt negativ om ett bröllop med låg budget, aldrig!!! det kan ju vara hur fint som helst ( har varit gäst på ett bröllop som allihop kostade 20000kr... det var så underbart!)

Svar på tråden Håller ni er budget?