MrsT2011 skrev 2011-05-05 15:32:53 följande:
Pinkgrape, eftersom jag vet hur knepigt ni haft det med lokaler och liknande så förstår jag att er budget ändrats! Skönt att höra att ni ändå känner att ni kan ta er råd och inte behöver svälta.
Man blir lätt lite "fartblind" under planeringen också och tycker att "men det här var väl billigt" när det i själva verket är skitmycket pengar. Bröllop ÄR svårt att budgetera eftersom allt kostar så sjukt mycket. Bara mitt hår och smink går loss på över 2000 kr...
Men två vänner gifte sig för inte så länge sen och jag var därför förberedd på hur dyrt det skulle bli. Vårt är ganska dyrt med tanke på hur relativt få gäster vi har. 65000 kr (60000 enligt ursprungsbudgeten) på 33 personer är mycket, men det får det vara värt för att slippa stressa med att fixa allt själv. Jag beundrar alla dem som har tillräcklig is i magen för att själv kunna fixa både hår, smink och bukett på bröllopsdagens morgon, själv får jag vara glad om jag kan hålla i kaffekoppen den morgonen!
Ja, precis, tack :) Det känns som att det blev bra tillslut :)
Det är ju så, många bäckar små som man brukar säga ;P hehe
Ja, jag tror faktiskt inte att det är så många som har någon större kolla på vilka utgifter det faktiskt är. Våra föräldrar tycker ju att vi är knäppa i huvudet som spenderar så stor summa på bröllopet, medan vi tycker att vi har ett lågbudget bröllop :P Det är bara min kusin, som ska vara toastmadame på hennes väns bröllop i sommar, som faktiskt tycker att vi ändå lyckats hålla nere kostnaderna bra :)
Visst, vi kommer bli kring 70 personer, så det blir inte ett jättestort bröllop och gästerna betalar ju sin egen mat, men det är ju ändå många som ska ha en tårtbit, en kaffekopp, många glas vin till maten och en lokal där alla ryms och då sticker priset iväg en aning, motför om vi hade haft 30 gäster.
Men känner man att man har råd och kan spendera, som ni 60 000kr på 33 gäster, så tycker jag man ska göra det faktiskt :)