Hjälp! Dilemma...
Jag ska gifta mig i höst och har börjat fila på vilka vi ska bjuda. Jag har tre arbetskamrater, vi kan kalla dem Moa, Sussie och Linda. Moa är självklar att bjuda, och jag skulle gärna vilja bjuda Sussie också, hon är jättetrevlig och dessutom god vän med Moa som troligen inte känner någon på festen om jag bara bjuder henne. Nu till två problem.
1. Sussies man. En riktigt jobbig och burdus typ, inte otrevlig egentligen men... jobbig. Speciellt när han får alkohol i sig. Högljudd och ganska "gå-påig" Jag vill inte ha honom på mitt bröllop. Men det vore ett etikettsbrott att inte bjuda honom också om jag bjuder Sussie, då de är gifta.
2. Jag vill inte bjuda Linda. Vi funkar hyfsat som arbetskamrater, men är ganska olika i övrigt. Men om både Moa och Sussie får komma och inte hon, tror jag det blir rejält sura miner från Linda och garanterat massa skitsnack bakom ryggen på mig.
Hur löser jag detta, går det att lösa? Känns som hur jag än gör blir det mer eller mindre fel. Just nu låtar det åt att jag bara bjuder Moa och jag tror att Sussie skulle kunna ta det bra att inte bli bjuden. Men jag vill ju egentligen ha henne med också, men då kommer ju även hennes man...
Hjälp! Hur ska jag göra?