Inlägg från: sasssyy |Visa alla inlägg
  • sasssyy

Vinn en läcker Crock Pot!

En gratäng.. kanske inte en typisk bröllopsrätt men det är en laxgratäng med spritsat mos och en sås gjord på majonäs, creme fraiche, rödlök och rom....skiiiit gott

• sasssyy

Postade lite för fort där ha haha..

recept??? Jag använder aldrig recept men jag gjorde ett ganska magert potatismos på potatis, lättmjölk och salt, peppar och muskot, gjorde det ganska löst med mycket mjölk och när det började svalna tillsatte jag en klick smör och två äggulor.

4 portionsbitar lax, köpta i fiskdisken, ingen fryst lax för det blir för vattnigt för denna rätt, lade några spenatblad i botten av den smörade formen. Laxen försökte jag få så jämntjocka som möjligt och så flingsalt, peppar och lite citron på dem.

sen förbakade jag laxen i några minuter bara så att den fick lite värme...200 grader.

sen geggade jag ihop en burk creme fraiche mini med några rejäla skopor lättmayo en finhackad rödlök och en liten burk röd stenbitsrom och ca 1 dl räkor från lag (på burk) Detta bredde jag ut så laxen blev helt täckt och så tog jag tomat i fina skivor och lade längs med kanten på formen..på tomaten spritsade jag sedan moset..

In i ugnen igen i ca 15 min eller tills moset fått fin färg..

Varför vill jag vinna då?

Jo för min blivande make har ända sedan vi träffades pratat om denna fantastiska gryta som han använde mycket då han bodde i USA, han blev jättelycklig när han såg att den äntligen kommit till Sverige så jag skulle vilja ge en i gåva till min underbare man då vi har haft en lite jobbig tid och jag vill ge honom något som jag vet att han verkligen vill ha...hur opersonligt det nu än må låta med att ge hushållsprylar till en man

• sasssyy

oki man får skicka in fler bidrag

då så...

En god snacksbricka som "aptitretare" eller förrätt... behövs recept?

Vi gjorde dip med en burk lättfraiche och valfri chipsdip, sån där pulverpåse som finns bland chipsen, tänk bara på att en hel påse är för mycket för en burk fraiche så en dryg halva räcker....

Motiveringen till varför jag ska vinna...samma som tidigare.. sambon har tjatat o tjatat om denna gryta och jag skulle så gärna vilja ge något till honom för att vi har gått igenom en tuff period och jag vill visa honom att jag älskar honom.. kanske låter underligt att ge en gryta då, men jag vet att detta är ett minne som påminner honom om hans barn som bor i USA.
Svar på tråden Vinn en läcker Crock Pot!