Inlägg från: MagicBride |Visa alla inlägg
  • MagicBride

Vinn en läcker Crock Pot!

Både jag och min man (känns så underbart att skriva det - snart två veckor sedan han blev min Hjärta) är väldigt intresserade av matlagning och att lyxa till vardagen med godsaker. Inför vårt bröllop ville vi båda två gå ner lite i vikt, bli av med sambokilona. Det gjorde att vi hittade nya läckra, lite nyttigare alternativ. Något vi verkligen vill slå ett slag för är ColeSlaw - så enkelt och så gott! Gjort på vitkål, morötter, majonäs, creme fraische, dijonsenap samt salt och peppar.
    Passar perfekt till alla olika sorters kött. Det var en given del av den buffe vi serverade på vår stora dag. Även en given del av kvällens middag, ungsbakad lax på bädd av morötter och champinioner, serverat med blandad sallad och råstekt potatis. MUMS! 
    Vi vill vinna eftersom vårt lilla kök sätter många käppar i hjulet för vårt matintresse. Är illa tvungna att bo kvar i lägenhet till jag slutat på högskolan, men det är ju tråkigt om varje måltid fram till dess blir ett evigt kämpande Jag känner på mig att en så fantastisk uppfinning som Crock Pot kan skänka oss en massa glädje i vårt nya liv tillsammans

• MagicBride

Måste ju dela med mig av en helt underbar dessert! (tyvärr är jag inte så bra på att fota mat bara..)

Den består, som ni ser, av tre lager. Det understa är nougat som jag smält över ett vattenbad och sedan låtit svalna i glasen. Mellanlagret är creme fraiche som jag vispat med elvisp (för att inte lagren ska gå ihop) och överst har jag mixat lätt sockrade jordgubbar och hallon. Denna kombinationen är nästan bättre än sex

Motivering och så där finns i mitt tidigare inlägg.

Svar på tråden Vinn en läcker Crock Pot!