Inlägg från: Kosmoskissen |Visa alla inlägg
  • Kosmoskissen

Mens på bröllopsdagen...

Ja jag är i samma sits verkar det som. Jag kommer att ha det. Känns inget vidare alls!
    Jag har fått såna där Primolut Nor utskrivna, och det är dessa en del blir deppiga av och andra märker inget alls.

Jag hade tänkt att ta dem nu i maj för att förskjuta mensen nu samt att förhindra eventuella känslosvängningar, vilket skulle innebära att den kommer efter bröllopsdagen i juni. Men hallå där, nu verkar det som att mensen plötsligt bestämt sig för att börja innan jag ens hämtat ut dem! Förvånad Jag brukar alltid få den runt den 18e men nu verkar det som nån sorts "förblödning". Konstigt. Nåja, jag får väl ta dem i juni iaf då kanske.

queenelin skrev 2011-05-09 09:40:14 följande:

Vad gäller "Planer"s ursprungliga fråga så vår man väl helt enkelt gardera sig med hängslen och livrem, köra på både tampong och binda och be till högre makter att man klarar sig från mensvärk och svullen kropp så att klänningen sitter som den ska. Förhoppningsvis är man så uppe i varv och nervös att mensen uteblir av den anledningen... Tungan uteFlört
    Ja, annars får man ju göra så =)
  • Kosmoskissen
    Darling Daisy skrev 2011-05-09 11:07:21 följande:
    Jag räknar också med att ha mens på bröllopet... suck! Jag har införskaffat en menskopp för att alla säger att det är ett så bra alternativ till bindor/tamponger. Provar den för första gången nu. Och är inte helt sams med den, tyvärr! Får den inte att sitta tätt, det läcker ganska snabbt. Håller på o testar olika knep som ska kunna hjälpa och hoppas den kommer att funka bra snart.

Så mitt tips till er som funderar på menskopp - köp den i god tid så ni hinner lära er hur den funkar innan bröllopet!  
    Ja för mig är det tyvärr för sent att börja med den så att jag lagom fått kläm på hur det ska vara, jag gifter mig om mindre än 1½ månad. Men det är nåt att tänka på till andra tillfällen helt klart.
    För min del blir det antingen pillren eller ett jäkla spring på toa..
  • Kosmoskissen
    Zelmah skrev 2011-05-09 23:27:16 följande:
    mencykeln brukar oftast ligga på 26-28 dagar och en månad på 31 dagar. Därför inträffar inte menstruationen på samma datum varje månad så vida inte din cykel ligger på 30 dagar. Det blir en gradvis förskjutning bakåt i datum sett månad för månad. Har du fört dagbok över din cykel o räknat ut hur många dagar din är? Kan ju vara bra inför framtida barnalstarandeförsök med att hålla koll på den. (Inte för att jag själv har stenkoll på min asså... glömmer ju jämt att föra anteckningar i almanackan...)

Annars kan ju kroppen spela en ett spratt ibland med  :)
    Nej precis, det brukar variera lite. Jag har faktiskt inte räknat ut helt eller fört dagbok över cykeln  men som du säger, ska det planeras barn framöver så börjar jag i så fall då Glad
Svar på tråden Mens på bröllopsdagen...