Inlägg från: Zelmah |Visa alla inlägg
  • Zelmah

Mens på bröllopsdagen...

Planer skrev 2011-05-09 17:33:12 följande:
    jag har aldrig testat sånna piller och det tänker jag verkligen inte göra nu när ni skriver att dom är dåliga. Hur gör ni på natten då? inget sex på bröllopsnatten känns ju lite tråkigt...eller kan man använda menskoppen då oxå?
    bara för att man har mens så betyder det ju inte att man inte kan ha sex...
    men vi kommer nog vara så trötta o slitna efter en heldag och kväll/natt i full gång med alla spänningar som släpper o alcohol i kroppen m.m så vi räknar inte med att orka ha sex på bröllopsnatten varken med eller utan mens. Orkar vi blir det bara en bonus.
    Menskopp kan man inte ha inne när man har sex. har man en menskopp kan inget annat komma in s a s.

Ska försöka börja räkna mina dagar o köra med Primolut Nor i god tid innan. Tror ju att jag kommer att åka på skiten lagom till bröllopet och har ingen lust att vara ett svettigt, svullet, labilt mensvärksmonster på den stora dagen. Jag har testat de pillrena förut, trängde igenom blödningar på slutet så helt effektivt funkade de inte för mitt syfte hela vägen. Mådde som om jag hade PMS med depp o allt vad det innebär, o var svullen m.m så den biten tog inte pillren bort på mig. Men jag kunde hantera det. Men det är ju bra att veta innan varför man kan må si eller så att det är just pillrena som gör att man kan känna sig knäpp. Men just därför ska jag göra förskjutningen i god tid innan och absolut inte knapra dessa piller på själva bröllopet
  • Zelmah
    Kosmoskissen skrev 2011-05-09 10:46:50 följande:
    Ja jag är i samma sits verkar det som. Jag kommer att ha det. Känns inget vidare alls!
    Jag har fått såna där Primolut Nor utskrivna, och det är dessa en del blir deppiga av och andra märker inget alls.

Jag hade tänkt att ta dem nu i maj för att förskjuta mensen nu samt att förhindra eventuella känslosvängningar, vilket skulle innebära att den kommer efter bröllopsdagen i juni. Men hallå där, nu verkar det som att mensen plötsligt bestämt sig för att börja innan jag ens hämtat ut dem! Förvånad Jag brukar alltid få den runt den 18e men nu verkar det som nån sorts "förblödning". Konstigt. Nåja, jag får väl ta dem i juni iaf då kanske.Ja, annars får man ju göra så =)
    mencykeln brukar oftast ligga på 26-28 dagar och en månad på 31 dagar. Därför inträffar inte menstruationen på samma datum varje månad så vida inte din cykel ligger på 30 dagar. Det blir en gradvis förskjutning bakåt i datum sett månad för månad. Har du fört dagbok över din cykel o räknat ut hur många dagar din är? Kan ju vara bra inför framtida barnalstarandeförsök med att hålla koll på den. (Inte för att jag själv har stenkoll på min asså... glömmer ju jämt att föra anteckningar i almanackan...)

Annars kan ju kroppen spela en ett spratt ibland med  :)
Svar på tråden Mens på bröllopsdagen...