• Lillskoj

Ni som är förlovade, gifta eller helt enkelt har ringar

Tar ni någonsin av er era ringar?

Jag tar i princip bara av dom när jag smörjer in händerna och typ när jag ”grovstädar”. Sliter jag onödigt mycket på ringarna som har dom dygnet runt? Kan diamanterna bli förstörda av och tappa lyster av t.e.x vanlig handtvål?

Jag fick tipset att ibland koka upp ringarna i lite diskmedel och sen ta en mjuk tanborste och putsa upp dom lite för att få bort hud,smuts m.m. Någon som har fler husmorstips?

• Svar på tråden Ni som är förlovade, gifta eller helt enkelt har ringar
  • förlovadflicka

Jag har inte på den när jag diskar, städar, tränar (hantlar sliter tex). Däremot har jag på den oftast när jag tvättar händerna för att undvika att den blir en bakteriehärd. Jag har inte heller på den när jag sover, har hört om folk som fått svamp eller att ringen vuxit fast, tycker det är lika bra att ta av den, man har ingen nytta av den när man sover ändå :) Har haft min ring varje dag i snart ett år men den glittrar fint fortfarande :) 

• Jeliqa

Jag jobbar på ett lasarett så tar av min ring varje arbetsdag och har den i en kedja runt halsen då istället. Däremot har jag ringen alltid annars, i duschen, när jag tränar, när jag sover osv.

• Chicita

Jag har min ring på dagtid, men när jag sover så plockar jag av alla smycken. Klarar inte av att sova med sånt på...

• Millemoj

Jag får inte ha min ring på mig när jag jobbar : ( så för att kunna ha den lite iaf så har jag den på alltid när jag är ledig, så fort jag kommer hem och sover även med ringen. Slits den så slits den... Då får man väl fixa till den igen. Diamanterna behöver du inte vara så värst orolig för, det enda som kan skada en diamant är en annan diamant... Däremot kan ju fästena släppa och sitta löst och stenen kan behöva putsas upp!

• MagicBride

Jag har mina ringar på hela tiden, tar typ bara av om jag bakar och behöver knåda degen Jag hade tyckt att det varit jättekonstigt att gå och lägga mig bredvid maken och slita av ringarna

• marimekko86

Jag har ringen på mig i stort sett hela tiden dygnet runt. Tar av mig den om jag ska baka och knåda deg och eller liknande och ibland då jag duschar och smörjer in mig. Annars har jag den jämt

• 2011bröllop

Jag har inte min på i stallet o inte heller när jag städar el sover

• SnartFruSir

Jag tar av mig ringarna när jag smutsar ner händerna, som när man rullar köttbullar eller bakar bröd. Sedan tränar jag inte med ringen på heller. Nu inför badsäsongen så kommer jag trolitvis ta av mig ringarna innan jag hoppar i det stora blå. Mina fingrar krymper i kyla och då är det lätt att ringen faller av..

• förlovadflicka
    SnartFruSir skrev 2011-05-09 16:55:03 följande:
    Jag tar av mig ringarna när jag smutsar ner händerna, som när man rullar köttbullar eller bakar bröd. Sedan tränar jag inte med ringen på heller. Nu inför badsäsongen så kommer jag trolitvis ta av mig ringarna innan jag hoppar i det stora blå. Mina fingrar krymper i kyla och då är det lätt att ringen faller av..
    Precis, har inte min ring på mig när jag badar heller, det kan sluta i katastrof och elände... 
  • sofi 88

Jag tar av ringen ganska ofta, och jag har än så länge endast en slät vitguldsring. Det är främst för att den riskerar att glida av när fingrarna är blöta och jag inte tycker det är så hygiensikt när man lagar mat eftersom smuts samlas under ringen trots att man tvättar händerna med den på. Däremot sover jag alltid med den och jag har inte fått någon svamp under eller fått ringen att växa in i fingret och jag har haft den sen juli förra året Glad

Svar på tråden Ni som är förlovade, gifta eller helt enkelt har ringar