Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Ni som är förlovade, gifta eller helt enkelt har ringar

Jag har inte på den när jag diskar, städar, tränar (hantlar sliter tex). Däremot har jag på den oftast när jag tvättar händerna för att undvika att den blir en bakteriehärd. Jag har inte heller på den när jag sover, har hört om folk som fått svamp eller att ringen vuxit fast, tycker det är lika bra att ta av den, man har ingen nytta av den när man sover ändå :) Har haft min ring varje dag i snart ett år men den glittrar fint fortfarande :) 

• förlovadflicka
    SnartFruSir skrev 2011-05-09 16:55:03 följande:
    Jag tar av mig ringarna när jag smutsar ner händerna, som när man rullar köttbullar eller bakar bröd. Sedan tränar jag inte med ringen på heller. Nu inför badsäsongen så kommer jag trolitvis ta av mig ringarna innan jag hoppar i det stora blå. Mina fingrar krymper i kyla och då är det lätt att ringen faller av..
    Precis, har inte min ring på mig när jag badar heller, det kan sluta i katastrof och elände... 
  • förlovadflicka
    Liina86 skrev 2011-05-09 17:28:30 följande:
    Jag har mina dygnet runt. Möjligt att jag kommer behöva ta av vigselringen ibland eftersom den har en väldigt hög sten och den kan nog vara svår att ha under mina handskar på lab uan att ha sönder dem.
    Kan du inte vrida ringen lite då bara? :) 
  • förlovadflicka

När jag lägger ifrån mig ringarna om jag är någonstans brukar jag lägga dem i myntfacket i plånboken :) 

Svar på tråden Ni som är förlovade, gifta eller helt enkelt har ringar