budget?! era erfarenheter...?!
10 000 för mitt bröllop.
10 000 för mitt bröllop.
Teddy, jag satte mig ner och tittade på vår ekonomi och det var så mycket vi kunde av vara. Sedan satte vi oss ner och gjorde en lista av vad vi måste ha och prioterings lista.
1. Varandra
2. ringar
3. Borglig cermoni
4. familjen med
5. tårta och fika
6. mat.
7. Kläder.
8. vänner.
9. bukett.
Ringarna var arvegods så de var gratis. Vi hade ju varandra sen he hum "gammalt". Borglig cermoni passade oss eftersom vi inte är religösa. Familjen ville vi ha med och det fick vi mer än vad vi ville ha. Fika bakade jag själv, man kan frysa in kakor 2-3 månader i förväg och tårtan gjorde jag själv med. Mat, vi hade tänkt att bjuda på hemlagt men svärmor hittade en catering som kostade 100 kr per portion och hon ville betala för det, men det är med räknat i 10000 kr. Det blev 30 gäster med släkt och vänner. Buketten, blommorna var köpt på lidl och var precis som jag ville ha det. Kläder, jag hade sytt en klänning till mig själv för 800 kr men tyvärr svullnade jag upp och fick använda en gammal klänning och han hyrde sina kläder.
Så det blev 10 000 kr allt som allt.
Det gäller bara att veta vad man vill ha och vad man kan släppa och fundera hur mycket en dag i livet betyder för dig, för oss var det ju viktigare med en framtid än en enda dag.