Kolla även in denna tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m3867438.html
MrsT2011: Ert upplägg låter nästan exakt som vårt! :)
Vi lägger lite mer på fotograf och lite mindre på maten och jag kommer inte att göra håret själv, annars väldigt lika. Var nästan lite läskigt. :)
Att göra maten själv sparar man mycket på, men man får ju räkna med att det tar mycket tid. Kräver mycket planering och stort intresse för mat. Vet inte var TS bor, men jag köpte min klänning på Scala i Stockholm för 1800 kr. Superfin sjöjungfrumodell. De har många fina klänningar där. Kan även tipsa om Bridal Outlet (Stockholm). Vissa hotell har sommarerbjudanden på sina hotellrum för under tusenlappen (bra till bröllopsnatten). Bor man bra till så är det definitivt värt att åka till Tyskland och handla alkoholen. Glöm inte att kolla "fyndölen" utanför butiken! Vi åkte från Stockholm och det lönade sig. Dekorera med saker från naturen. Köp knoppa-lakan på ikea och använd som dukar. Odlingsväv är fint och billigt att dekorera med (finns på t ex Biltema, Clas Ohlson, Gekås, ÖoB). Det man kan spara mycket på är om man känner folk inom lämpliga yrken, t ex frisör, makeup-artist, florist, musiker, forograf, osv. Nyttja alla kontakter ni har och alla ni känner som kanske känner någon! Citygross har billiga tårtor, både princess i olika färger och olika mousse- och bärtårtor (15-20 kr/biten). Vi köper en slät vit princess och dekorerar den själva. Vill man ha billig festlokal så ska man kolla bygdegårdar och liknande. Ofta har de porslin att låna ut och kanske även musikanläggning. Vi använde gamla guldringar och gjorde om. Nu ville ju ni ha silver och det blir ju ännu billigare. Jag köpte mina skor på rea. Kostym kommer troligen att köpas på Vingåkers Outlet, som har gott om kostymer.
Det var allt vi kom på just nu...