• Agape

budget?! era erfarenheter...?!

Det poster som jag tycker lätt drar iväg är lokal, mat och dryck!

De bästa budgettipsen är kontakter! Se över dina kontakter i vänskapskretsen eller vänners vänner som kanske är florist, fotograf, lagar god mat osv och som kanske kan ställa upp för en bra peng.

- Hår och smink kan man göra själv eller ta hjälp av en vän. Bor du i en större stad se om det finns någon frisörskola eller liknande som har elevpriser.

- Trycksaker som inbjudningskort mm kan göras enkla och billiga, använd billigt material och bor ni nära gästerna, dela ut inbjudningarna personligen så spar ni portokostnader.

- Köp klänning på blocket eller liknande, eller via Kina företag.

- Låna smycken och andra tillbehör.

- Varför inte tårtbuffe där familjen kan hjälpa till att baka olika tårtor. Eller köp enkla vita tårtor på tex ICA maxi och dekorera själva.

- Be vännerna ta foton så spar ni på fotografkostnader, Dock tycker iaf jag att det är viktigt att ha några riktigt fina foton då det är det man har kvar i bild men man behöver då inte anlita fotograf i flera timmar. 

- Vigselringar, kolla på olika auktionsverk! Där har de ofta jättefina ringar till ett bra pris. Känns det olustigt att ha en använd ring, använd guldet och ev sten och gå till en guldsmed och gör en helt ny ring av materialet.

- Kör på annat än champagne som välkomstskål, bål som dryck osv.

Nu har jag säkert radat upp massor som redan sagt men hoppas något var till hjälp

Svar på tråden budget?! era erfarenheter...?!