• teddy

budget?! era erfarenheter...?!

ja, jag har ju förstått att början på bröllopsplaneringen e nästan lika viktig som när man väl når målet...!

men jag tänker lite angående kostnad o budget o så...
    jag förstår ju att man kan lägga nästan hur mycket som helst på sitt bröllop, men jag hoppas att man även kan slippa lägga hur mycket som helst! :P
    när en av oss är student är det kanske inga himmlska summor vi vill lägga ut, men vi har iaf en budget på ca 30.000 kr (sparat ett tag, ja!)... jag kan ju tänka mig att det är en bra början i alla fall! :)

men på ett ungefär hur mycket måste man lägga? alltså... om man inte kan ha ett jättedyrt bröllop utan ett lite mer vanligt sk budgetbröllop...
    ska tilläggas att släkten är rätt stor så vi kommer nog inte undan med få gäster! :P

allas erfarenheter tas gärna emot!

• Svar på tråden budget?! era erfarenheter...?!
  • teddy

ja, som sagt, jag förstår att det är väääldigt olika! :)

men... vi har tex tänkt att fixa maten själva... om vi nu kan hitta en lokal där vi får/kan fixa egen mat... och såklart tänker vi ju ta den lokal som är billigast! gillar ju att pyssla och fixa och jag skulle aldrig beställa tex inbjudningar och program utan göra de me själv... hoppas på att spara pengar på detaljer med...!
    ringarna är ju ganska viktiga, men vi vill båda ha varsin slät silverring så det kan ju bara inte kosta så mycket! har inte kollat upp de riktigt, men vi kommer absolut inte lägga 20.000 på ringar! ;)

men... som en början är 30.000 bra iaf verkar det som! :)

har ni fler tips på saker som gör att man spar?!?!?! ;)

• teddy
    Kattpoet skrev 2011-05-09 18:20:26 följande:
    10 000 för mitt bröllop.
    wow! hur lyckades du me de?! :)
Svar på tråden budget?! era erfarenheter...?!