Inlägg från: Pinkgrape |Visa alla inlägg
  • Pinkgrape

Surprisebröllopsbrud!

Jag hade fått ett utbrott på min syster om hon hade överraskat mig så på MIN bröllopsdag!, trots att jag älskar min syster över allt annat och hon är en av mina tärnor och min bästa vän. Jag hade nog seriöst gett henne en fet smocka rakt i nyllet alltså.

Nej, förlåt, men lägg ner den där idén! Låt din syster och hennes blivande ha sin dag ifred. Jag tycker gott du kan planera och finansiera ditt eget bröllop sen. Det finns tid för det också och jag tror inte någon av er släkt eller vänner har något emot att samla igen för ännu ett bröllop.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Kattpoet skrev 2011-05-10 20:27:45 följande:
    Troll tror jag hur ska de kunna ha en borglig vigsel i kyrkan?
    Känns lite som det ja.
    Jag hoppas nästan på troll, för hur kan man annars få för sig en sådan idé.
  • Pinkgrape
    Kattpoet skrev 2011-05-10 20:31:28 följande:
    Pinkgrape, jag  vet dock om folk som  hyrt kyrkan och sedan  fixat  borglig visgelförättare....  vilken kyrkan när de kom på dem  stoppade illa kvickt.

Folk idag är inte så insatta på hur svenska kyrkan funkar. 
    Okej, ja, är man påhittig så kanske man kan få för sig något sådant också ja :P

Men jag tänkte mer på hela grejen, hur man kan få för sig att överraska någon på deras bröllopsdag med sitt bröllop.. verkar lite.. nåja...
  • Pinkgrape
    11juni2011 skrev 2011-05-10 20:38:38 följande:
    Jag och min syster gör ALLT för varandra också, vi har en fantastiskt bra relation, men det spelar ingen roll. Om hon så hade gett oss en bröllopsresa till månen hade jag inte uppskattat att hon kapade vårt bröllop. Det minsta du kan göra om du nu är så dum att du funderar på detta är att fråga din syster om detta INNAN bröllopet.

Fast har ni en sådan bra relation som du säger så hade du inte ens tänkt tanken att göra en sån grej. En sån sak gör man möjligtvis mot någon ogillar...
    Skriver under på detta inlägg. Precis så tänker jag också.

Jag och min syster gör allt för varandra och står varandra otroligt nära, men något sånt där gör man bara inte! Spelar ingen roll om ni bjuder med dem på er bröllopsresa. De kanske vill resa själva? Även om de inte ännu kommit på vart de vill åka.
  • Pinkgrape
    suprisebrud skrev 2011-05-10 20:40:05 följande:
    Jag blir uppriktigt sårad över alla era taskiga kommentarer. Här sitter vi och planerar bröllop men blir helt knäckta av det ni säger till mig. Bröllopet skall hållas i Skeppsholmskyrkan, som avkristnades 2002. Ni får mig att tappa hoppet! Ni är värre än de på familjeliv! 
    Ni har INGEN rätt att DÖMA mig och min systers relation, för ni har INGEN aning! Så sluta misstro mig, har ni inget snällt att säga, så var tyst!
    Förlåt. men vad trodde du själv att folk skulle skriva?

För majoriteten av alla så är bröllopsdagen en speciell dag som man vill ha för sig själv och inte dela med någon annan alls i hela världen. Oavsett om det är ens syster, bästa vän eller liknande.

Hade du varit så himla säkert på att din idé är toppenbra och skulle bli väldigt uppskattad, så skulle du väl inte skrivit här och frågat om den?

Jag förstår inte heller varför inte du och din blivande vill ha en egen dag?
  • Pinkgrape

Kan vi inte bara lägga ner detta nu? Uppenbarligen en trolltråd, varför slösa mer tid eller energi.

(Och är det ingen trolltråd, ha det i minnet på dagen, att du fick varningar.)

• Pinkgrape
    Strawberry skrev 2011-05-10 22:48:12 följande:
    Bra att ni ser till att bli vigda FÖRE också, då blir det ju extra tydigt att ni vill sno uppmärksamheten och helt enkelt snylta på deras blod, svett och tårar som en planering mycket väl kan innehålla.. Och kostnaden ska vi väl inte ens nämna? Men en sån dyr bröllopsgåva som hela deras bröllop förtjänar ni kanske?

Ni ska inte ta deras platser på middagen, köpa ett extra brudpar att sätta på ders tårta, ändra menyn så den passar er bättre, dansa er vals till låten de valt till sig, fast före såklart eller kanske helt enkelt ta hälften av gåvorna?
    Haha ;D Bra skrivet.
  • Pinkgrape
    Oberon skrev 2011-06-20 10:32:09 följande:
    Jag tror oddsen för en rapport är ganska låga ;)
    Haha ja, det tror jag också :P
Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!