• suprisebrud

Surprisebröllopsbrud!

Hej på er alla blivande brudar! 

Har läst länge, men har nu tagit mod till mig och skaffat ett konto. Nu är det såhär! Min syster gifter sig om några veckor, 18 juni närmare bestämt. Jag har varit med i planeringen från början, och jag är den hon ringer när hon har bröllopsfunderingar. 
    Jag är hennes tärna och min fästman är nära vän till hennes m2b, och kommer vara bestman i kyrkan. 
    Vi har i hemlighet planerat en liten överraskning lagom till vigselakten,( de ska gifta sig borgerligt, har aldrig varit mycket för Gud och Jesus och allt det där), och det är att vi gifter oss samtidigt som de! Vi har samma släkt och vänner, och tänkte att vi slår ihop det med de :) Jag tror att det kommer uppskattas väldigt mycket och att min syster kommer bil väldigt rörd över att vi vill dela deras dag, och vad är då bättre än ett dubbelbröllop?! 
    Vad tycker ni? Vi har fått inspiration från alla de som gifter sig i samband med deras barns dop, och vi tänkte slå på stora trumman och se till att det blir en dag fylld av kärlek!
    Eftersom allt redan är betalt och klart, och att det inte går någon nöd på min syster och hennes m2b så ser vi bröllopsfesten lite som deras bröllopsgåva till oss :) 
  • Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!
  • dreams come true

Oj....du skojar va?

• suprisebrud
    dreams come true skrev 2011-05-10 20:16:01 följande:
    Oj....du skojar va?
    Nej det är klart jag inte gör!! Varför skulle jag skoja om något så allvarligt som ett bröllop?! Bridezilla much?
  • MrsGranath

Jag hade blivit skitarg på min syster! Det tar ju definitivt udden av systerns bröllop...

Vissa dagar vill man ju ha som sin egna, eller i alla fall få välja själv om man vill dela!

• 11juni2011
    dreams come true skrev 2011-05-10 20:16:01 följande:
    Oj....du skojar va?
    Tänkte detsamma... Jag tål en hel del, men hade någon fått för sig att gifta sig tillsammans med oss så hade jag blivit galen. Förstör inte din systers dag genom att göra detta.
  • SloveP

OJ! Säger jag med.. Nu talar jag bara av egen känsla, men jag skulle inte bli glad om min syrra surprise-weddingcrashade på min bröllopsdag. Och sen bara ta för givet att de ska stå för allt och sen se festen som bröllopspresent. Hon har förmodligen sett fram emot den här dagen kanske i hela sitt liv. Och planerat och grejat. Jag hade nog velat ha min dag för mig själv...

• S2011

eh, oj?

om någon av mina systrar skulle dyka upp med en sån överraskning på min bröllopsdag skulle jag nog inte direkt bli överförtjust. jag skulle heller inte bli särskilt glad att de dyra pengar som vi lägger ut på vår bröllopsmiddag skulle "kvittas" som en "bröllopspresent" till syrran.

nej, nej, nej. om man som syskon kommer fram till dubbelbröllop ihop (på vilket sätt man nu gör det, min pappa och hans bror gjorde det på "skoj" och genomförde sen idén) så är det en sak. men på det vis som detta dubbelbröllop verkar "planeras" skulle jag nog inte direkt bli superglad.
    du får ursäkta mig, men det känns lite som att ni vill rida på deras bröllop för att komma lite billigt undan, "när alla ändå är där och allt är betalt och klart" som du säger.

jag avråder faktiskt från denna "briljanta" idé... 

• Pinkgrape

Jag hade fått ett utbrott på min syster om hon hade överraskat mig så på MIN bröllopsdag!, trots att jag älskar min syster över allt annat och hon är en av mina tärnor och min bästa vän. Jag hade nog seriöst gett henne en fet smocka rakt i nyllet alltså.

Nej, förlåt, men lägg ner den där idén! Låt din syster och hennes blivande ha sin dag ifred. Jag tycker gott du kan planera och finansiera ditt eget bröllop sen. Det finns tid för det också och jag tror inte någon av er släkt eller vänner har något emot att samla igen för ännu ett bröllop.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Aniara4

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ!

Skärp dig. Det är väl självklart att ni inte kan kapa någon annans bröllop utan att fråga först. Det är DERAS dag. Om ni vill ha ett dubbelbröllop och att det ska vara en överraskning för resten av släkten och vännerna, fine, men din syster och hennes man måste såklart vara med på det i så fall. Ni kan inte bara hoppa upp och stjäla rampljuset och snylta på deras fest. Ordna en egen eller fråga snällt om hon kan tänka sig ett dubbelbröllop, där ni planerar det tillsammans och delar på kostnaden för festen.

Sen fattar jag inte heller hur de kan ha en borgerlig vigsel i kyrkan???

suprisebrud skrev 2011-05-10 20:14:28 följande:
    Jag är hennes tärna och min fästman är nära vän till hennes m2b, och kommer vara bestman i kyrkan. 
    Vi har i hemlighet planerat en liten överraskning lagom till vigselakten,( de ska gifta sig borgerligt, har aldrig varit mycket för Gud och Jesus och allt det där),
  • BrudiMaj2012
    suprisebrud skrev 2011-05-10 20:14:28 följande:
     Jag tror att det kommer uppskattas väldigt mycket och att min syster kommer bil väldigt rörd över att vi vill dela deras dag, och vad är då bättre än ett dubbelbröllop?! 
    Vad tycker ni? Vi har fått inspiration från alla de som gifter sig i samband med deras barns dop, och vi tänkte slå på stora trumman och se till att det blir en dag fylld av kärlek!
    Eftersom allt redan är betalt och klart, och att det inte går någon nöd på min syster och hennes m2b så ser vi bröllopsfesten lite som deras bröllopsgåva till oss :) 
    Haha, vilket totalt  vansinne, kan du inte utveckla, hur tänker du, lite mer specifikt? :P
  • Kattpoet

Troll tror jag hur ska de kunna ha en borglig vigsel i kyrkan?

Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!