Surprisebröllopsbrud!
Hej på er alla blivande brudar!
Hej på er alla blivande brudar!
Oj....du skojar va?
Jag hade blivit skitarg på min syster! Det tar ju definitivt udden av systerns bröllop...
Vissa dagar vill man ju ha som sin egna, eller i alla fall få välja själv om man vill dela!
OJ! Säger jag med.. Nu talar jag bara av egen känsla, men jag skulle inte bli glad om min syrra surprise-weddingcrashade på min bröllopsdag. Och sen bara ta för givet att de ska stå för allt och sen se festen som bröllopspresent. Hon har förmodligen sett fram emot den här dagen kanske i hela sitt liv. Och planerat och grejat. Jag hade nog velat ha min dag för mig själv...
eh, oj?
om någon av mina systrar skulle dyka upp med en sån överraskning på min bröllopsdag skulle jag nog inte direkt bli överförtjust. jag skulle heller inte bli särskilt glad att de dyra pengar som vi lägger ut på vår bröllopsmiddag skulle "kvittas" som en "bröllopspresent" till syrran.
nej, nej, nej. om man som syskon kommer fram till dubbelbröllop ihop (på vilket sätt man nu gör det, min pappa och hans bror gjorde det på "skoj" och genomförde sen idén) så är det en sak. men på det vis som detta dubbelbröllop verkar "planeras" skulle jag nog inte direkt bli superglad.
du får ursäkta mig, men det känns lite som att ni vill rida på deras bröllop för att komma lite billigt undan, "när alla ändå är där och allt är betalt och klart" som du säger.
jag avråder faktiskt från denna "briljanta" idé...
Jag hade fått ett utbrott på min syster om hon hade överraskat mig så på MIN bröllopsdag!, trots att jag älskar min syster över allt annat och hon är en av mina tärnor och min bästa vän. Jag hade nog seriöst gett henne en fet smocka rakt i nyllet alltså.
Nej, förlåt, men lägg ner den där idén! Låt din syster och hennes blivande ha sin dag ifred. Jag tycker gott du kan planera och finansiera ditt eget bröllop sen. Det finns tid för det också och jag tror inte någon av er släkt eller vänner har något emot att samla igen för ännu ett bröllop.
NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ!
Skärp dig. Det är väl självklart att ni inte kan kapa någon annans bröllop utan att fråga först. Det är DERAS dag. Om ni vill ha ett dubbelbröllop och att det ska vara en överraskning för resten av släkten och vännerna, fine, men din syster och hennes man måste såklart vara med på det i så fall. Ni kan inte bara hoppa upp och stjäla rampljuset och snylta på deras fest. Ordna en egen eller fråga snällt om hon kan tänka sig ett dubbelbröllop, där ni planerar det tillsammans och delar på kostnaden för festen.
Sen fattar jag inte heller hur de kan ha en borgerlig vigsel i kyrkan???
Troll tror jag hur ska de kunna ha en borglig vigsel i kyrkan?