• suprisebrud

Surprisebröllopsbrud!

Hej på er alla blivande brudar! 

Har läst länge, men har nu tagit mod till mig och skaffat ett konto. Nu är det såhär! Min syster gifter sig om några veckor, 18 juni närmare bestämt. Jag har varit med i planeringen från början, och jag är den hon ringer när hon har bröllopsfunderingar. 
    Jag är hennes tärna och min fästman är nära vän till hennes m2b, och kommer vara bestman i kyrkan. 
    Vi har i hemlighet planerat en liten överraskning lagom till vigselakten,( de ska gifta sig borgerligt, har aldrig varit mycket för Gud och Jesus och allt det där), och det är att vi gifter oss samtidigt som de! Vi har samma släkt och vänner, och tänkte att vi slår ihop det med de :) Jag tror att det kommer uppskattas väldigt mycket och att min syster kommer bil väldigt rörd över att vi vill dela deras dag, och vad är då bättre än ett dubbelbröllop?! 
    Vad tycker ni? Vi har fått inspiration från alla de som gifter sig i samband med deras barns dop, och vi tänkte slå på stora trumman och se till att det blir en dag fylld av kärlek!
    Eftersom allt redan är betalt och klart, och att det inte går någon nöd på min syster och hennes m2b så ser vi bröllopsfesten lite som deras bröllopsgåva till oss :) 
  • Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!
  • Gopplan

Jag är också nyfiken. Hoppas vi får en rapportSkrattande

• Oberon

Jag tror oddsen för en rapport är ganska låga ;)

• Pinkgrape
    Oberon skrev 2011-06-20 10:32:09 följande:
    Jag tror oddsen för en rapport är ganska låga ;)
    Haha ja, det tror jag också :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Å och D

Jag hoppas du skämtar, annars uppmanar jag dig definitivt till professionell rådgivning/terapi. Det du skriver tyder på en avsaknad av gränser och respekt och det kommer du att behöva jobba med om du ska ha det bra i livet

• Tittij

Nyfiken på om syster blev överraskad och glad

• MrsT2011

Min förhoppning är att tråden är på riktigt och att människan drog öronen åt sig och skämdes som en hund när folk upplyste henne om hur åt helvete fel resonemanget är! =)

Jag är inte särskilt stort fan av surprisebröllop alls faktiskt, har förståelse för att folk gifter sig i samband med barndop, men man får faktiskt stå ut med att alla kanske inte närvarar. Dop anses ofta inte lika "viktigt" som ett bröllop, mycket på grund av att barndop saknar juridisk betydelse.

Jag minns en gång när det blev väldigt fel med överraskningen:

Jag och min kusin ordnade gemensam midsommarfest för släkten. Några nära vänner till min kusin & hennes man blev fly förbannade när de samtidigt tackade nej till DERAS midsommarfest. Ingen av oss fattade varför och paret gav ingen vettig förklaring till sin reaktion. På midsommaraftons kväll får min kusin ett MMS med en bild på detta par i full bröllopsmundering! Fatta vad min kusin & hennes man blev ledsna, paret kunde väl för tusan nämnt något om vad som var på gång, så kunde de prioriterat utifrån det!!

• förlovadflicka
    MrsT2011 skrev 2011-06-21 14:22:18 följande:
    Min förhoppning är att tråden är på riktigt och att människan drog öronen åt sig och skämdes som en hund när folk upplyste henne om hur åt helvete fel resonemanget är! =)

Jag är inte särskilt stort fan av surprisebröllop alls faktiskt, har förståelse för att folk gifter sig i samband med barndop, men man får faktiskt stå ut med att alla kanske inte närvarar. Dop anses ofta inte lika "viktigt" som ett bröllop, mycket på grund av att barndop saknar juridisk betydelse.

Jag minns en gång när det blev väldigt fel med överraskningen:

Jag och min kusin ordnade gemensam midsommarfest för släkten. Några nära vänner till min kusin & hennes man blev fly förbannade när de samtidigt tackade nej till DERAS midsommarfest. Ingen av oss fattade varför och paret gav ingen vettig förklaring till sin reaktion. På midsommaraftons kväll får min kusin ett MMS med en bild på detta par i full bröllopsmundering! Fatta vad min kusin & hennes man blev ledsna, paret kunde väl för tusan nämnt något om vad som var på gång, så kunde de prioriterat utifrån det!!
    Åh vad tråkigt, då kunde de väl hintat på något sätt eller sagt det rent ut men sagt att det är hemligt, så lätt låter man väl inte sina bröllopsgäster komma undan?
  • MrsT2011
    förlovadflicka skrev 2011-06-21 15:17:16 följande:
    Åh vad tråkigt, då kunde de väl hintat på något sätt eller sagt det rent ut men sagt att det är hemligt, så lätt låter man väl inte sina bröllopsgäster komma undan?
    Precis vad jag tänkte! Jättetaskigt och så himla onödigt...
  • suprisebrud

Hej allihop! 
    Nu är jag fru!!!! Iiih känns SÅ häftigt! Och för att informera er allihop så gick allt ÖVER förväntan! Min syster blev rörd till tårar och sade att det var den bästa gåvan de nånsin kunde få, att jag, hennes älskade syster valde att dela deras dag! Vi frågade om de ville splitta kostnaderna för bröllopsfesten, men det var inte nödvändigt, de ville verkilgen inte det. Vi hade en kväll fylld av kärlek, tårar, värme och glädje. Jag kände mig verkligen som en prinsessa! Vi är i full färd med att boka bröllopsresa nu, och ska träffas ikväll för att bestämma oss. ÅH detta underbara bröllopsrus!

Hoppas ni får en lika bra bröllopsdag som vi fyra fick!  

Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!