• suprisebrud

Surprisebröllopsbrud!

Hej på er alla blivande brudar! 

Har läst länge, men har nu tagit mod till mig och skaffat ett konto. Nu är det såhär! Min syster gifter sig om några veckor, 18 juni närmare bestämt. Jag har varit med i planeringen från början, och jag är den hon ringer när hon har bröllopsfunderingar. 
    Jag är hennes tärna och min fästman är nära vän till hennes m2b, och kommer vara bestman i kyrkan. 
    Vi har i hemlighet planerat en liten överraskning lagom till vigselakten,( de ska gifta sig borgerligt, har aldrig varit mycket för Gud och Jesus och allt det där), och det är att vi gifter oss samtidigt som de! Vi har samma släkt och vänner, och tänkte att vi slår ihop det med de :) Jag tror att det kommer uppskattas väldigt mycket och att min syster kommer bil väldigt rörd över att vi vill dela deras dag, och vad är då bättre än ett dubbelbröllop?! 
    Vad tycker ni? Vi har fått inspiration från alla de som gifter sig i samband med deras barns dop, och vi tänkte slå på stora trumman och se till att det blir en dag fylld av kärlek!
    Eftersom allt redan är betalt och klart, och att det inte går någon nöd på min syster och hennes m2b så ser vi bröllopsfesten lite som deras bröllopsgåva till oss :) 
  • Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!
  • suprisebrud

Jag blir uppriktigt sårad över alla era taskiga kommentarer. Här sitter vi och planerar bröllop men blir helt knäckta av det ni säger till mig. Bröllopet skall hållas i Skeppsholmskyrkan, som avkristnades 2002. Ni får mig att tappa hoppet! Ni är värre än de på familjeliv! 
    Ni har INGEN rätt att DÖMA mig och min systers relation, för ni har INGEN aning! Så sluta misstro mig, har ni inget snällt att säga, så var tyst!

• Pinkgrape
    11juni2011 skrev 2011-05-10 20:38:38 följande:
    Jag och min syster gör ALLT för varandra också, vi har en fantastiskt bra relation, men det spelar ingen roll. Om hon så hade gett oss en bröllopsresa till månen hade jag inte uppskattat att hon kapade vårt bröllop. Det minsta du kan göra om du nu är så dum att du funderar på detta är att fråga din syster om detta INNAN bröllopet.

Fast har ni en sådan bra relation som du säger så hade du inte ens tänkt tanken att göra en sån grej. En sån sak gör man möjligtvis mot någon ogillar...
    Skriver under på detta inlägg. Precis så tänker jag också.

Jag och min syster gör allt för varandra och står varandra otroligt nära, men något sånt där gör man bara inte! Spelar ingen roll om ni bjuder med dem på er bröllopsresa. De kanske vill resa själva? Även om de inte ännu kommit på vart de vill åka.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • nikkihag

Droppen måste ju vara att åka på samma bröllopsresa, vaffan kan ju bara vara ett stort skämt.
    Kanske behövs det liva upp stämningen här :)) 

• Pinkgrape
    suprisebrud skrev 2011-05-10 20:40:05 följande:
    Jag blir uppriktigt sårad över alla era taskiga kommentarer. Här sitter vi och planerar bröllop men blir helt knäckta av det ni säger till mig. Bröllopet skall hållas i Skeppsholmskyrkan, som avkristnades 2002. Ni får mig att tappa hoppet! Ni är värre än de på familjeliv! 
    Ni har INGEN rätt att DÖMA mig och min systers relation, för ni har INGEN aning! Så sluta misstro mig, har ni inget snällt att säga, så var tyst!
    Förlåt. men vad trodde du själv att folk skulle skriva?

För majoriteten av alla så är bröllopsdagen en speciell dag som man vill ha för sig själv och inte dela med någon annan alls i hela världen. Oavsett om det är ens syster, bästa vän eller liknande.

Hade du varit så himla säkert på att din idé är toppenbra och skulle bli väldigt uppskattad, så skulle du väl inte skrivit här och frågat om den?

Jag förstår inte heller varför inte du och din blivande vill ha en egen dag?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • mikaela86

Hur nära relation man än har så är bröllopsdagen en av de viktigaste dagarna i ens liv och jag skulle iallafall aldrig i hela mitt liv vilja dela den med min älskade syster hur bra vår relation än är!! den dagen är till för mig och min blivande!! Du snor ju hela uppmärksamheten genom att göra så som du gör, ingen kommer prata om din systers bröllop utan bara om dig och din suprise, men det är kanske det du vill förstås!!

• SnowFairy
    suprisebrud skrev 2011-05-10 20:30:46 följande:
    Oj! har fått många kommentarer märker jag. Jag tror inte ni förstår min systers och min relation, den är verkligen speciell, vi finns alltid för varandra i vått och torrt. Jag är säker på att de skulle uppskatta detta! Såg att jag skrev bestman i kyrkan, det var en miss av mig, vi skall vara i en lokal som är en desakraliserad kyrka, dvs. den används inte längre som kyrka. Men lokalen är superfin! 
    Gällande ekonomin så VET jag att min syster kommer unna mig det här, hon är ju faktiskt min närmaste person i hela vida världen! Vi tänkte "betala tillbaka" genom att vi bjuder med de på vår bröllopsresa, kan ju vara mysigt att åka alla fyra. De har inte bokat någon än, och vet inte riktigt vart de skall åka. Och då tänkte vi att vi bokar en resa för oss alla fyra, som går av stapeln i början av juli, funderar på seychellerna eller kuba, vet att de har funderat över det :)
    Jag älskar också min syster jättemycket, och även vi har en mycket speciell relation efter vår uppväxt.
    Men det bröllop som jag och min M2B har planerat vill vi gärna "ha för oss själva".
    Likväl vill jag att hon och hennes kille ska få stå i ljuset på deras bröllop utan att behöva dela det med någon mer.

Och sen bröllopsresan skulle jag absolut inte vilja dela med någon annan än min man.
    Resa tillsammans kan man göra vid ett annat tillfälle.  
  • Kattpoet

Skulle du bli jätteglad om din syster  tog över ditt bröllop och knuffade dig i skuggan?
    Kommer du dela kostnaden med din syster eller låta henne stå för allt?

Jag tycker du ska sätta dig ner och prata med din syster om det hela och se om hon gillar iden, även om ni är nära så är detta en dag som borde vara hennes och inte din.

Jag har en syster som älskar att stjäla uppmärksamheten ifrån mig så jag såg till att hon inte kunde komma på mitt bröllop för en dag i livet ville jag vara  viktigt, synas och vara i centrum. 

• Diamanten90

Risken finns att du förstör deras bröllopsdag. Ge din syster en hint om det innan eller fråga vad hon skulle tycka om det (om inte annat så som ett skämt) och se hur hon reagerar. Jag hade inte vågat göra så. Inte velat heller.

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • mikaela86

Lite komiskt att du ser deras bröllopsfest som deras gåva till er, de får ju inte ens välja, och du får allt gratis OCH tar deras uppmärksamhet och dag som de har lagt all sin tid, oro och pengar på, ja du gör som du vill men nu har du ju blivit varnad!!
    Och inte nog med det så får de inte ens resa på sin smekmånad själv!! 

• Värmland2011

Jag  måste hålla med allas synpunkter! Man tar inte någons bröllopsdag, så enkelt är det...

Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!