Surprisebröllopsbrud!
Hej på er alla blivande brudar!
Hej på er alla blivande brudar!
Har inte läst alla inlägg, men med tanke på att inte anses höra till god ton att t.ex i sitt tal berätta att man förlovat sig är det oerhört olämpligt att stjäla hela dagen på detta sätt. Jag hade blivit väldigt besviken och ledsen på min syster. Det ENDA som eventuellt skulle göra det OK var att både bruden och brudgummen uttryckligen, och väldigt nyligen, uttryckt sin önskan om att ett dubbelbröllop hade varit fantastiskt. Annars "don't steal their thunder!!!"
Om jag vore i TS sits,,, så skulle jag för allt i världen inte vilja missa min egen bröllopsplanering och köpa någon annans koncept rakt av.
Dessutom skulle jag leva mig in oerhört i min systers sits innan jag genomförde nåt liknande. Och då skulle jag komma fram till följande:
- min syster har planerat sitt bröllop som hon och hennes blivande vill ha det. Vad är jag för en syster om jag kullkastar hela hennes planering?
- min syster har säkert förväntningar på att hon och hennes blivande ska få en underbar dag där de båda är huvudpersonerna. Varför skulle hon tycka om att det plötsligt dyker upp två huvudpersoner till?
Dessutom,,, det är ytterst oartigt att ta över någon annans tillställning och utnyttja den i egna syften, så gör man bara inte hur nära man än står varann.
Det är vad jag tycker,,, om detta,,, som nog bara är trolleri, trollera för hela slanten,,, hoppas jag innerligt.
Har själv en mycket nära relation med min syster och den vill jag behålla. Men om hon hade fått för sig nåt sånt här, då hade det varit kört.
Jag hoppas innerligt att TS syster finns med på BT oc ser detta och känner igen plas eller annat så att hon får en förvarning.
TS jag älskar mina systrar överallt annat på jorden. Om ngt gjorde t ex att de kanske skulle gifta sig samma år som oss, men låt säga systers blivandes företag gick i KK så skulle jag kunna säga ta vår bröllopsdag gör den till er och sen skulle jag kunna planera och göra en ny för mig och min blivande. MEN jag skulle aldrig aldrig förlåta ngn av dem om de stal min dag.
Viktigast av allt i en relation även syskon emellan är ärlighet att våga berätta, överraskningen skulle inte bli mindre för din syster om du tog upp detta med henne redan nu. Om det är som du säger kommer hon isåfall med glädje tillsammans med dig överraska resten av dem som kommer.
Skulle hon inte gilla ideén så lipper ni båda den vånda som denna överraskning kan ge om du gör den utan hennes vetskap.
Snälla, snälla jag ber dig, tänk igenom detta igen. Jag förstår den glädje och lycka och pirrighet du känner inför allt detta, som för dig är enbart roligt och underbart.
Men låt mig fråga har din syster under all planering och samtal med dig ens hintat om att hon vill ha dubbelbröllop och då speciellt ett suprise sådant som även stjäl hennes stund och gifter sig före henne?
Hur mycket jag än vill tro kan jag inte känna att det är så säkert hon verkligen skulle bli glad över detta.
Fråga dig själv, vad är viktigast, min syster och vår kärlek eller denna suprise som kanske kanske kan förstöra allt?
Är du inte riktigt klok!!!!!!!!!!!! Jag hade blivit skitförbannad. Vad hade du tänkt och ge din syster i present om hon ska ge festen till dig. Det handlar ju inte om att hon kanske har råd eller som du skrev 'går ingen nöd på'
Fixa ett eget bröllop, det är säkert din syster gärna med och ordnar.
Jag håller med (de flesta? Har inte läst hela tråden) kommentarer. Gör det INTE!!! Prata i så fall med din syster först, om hon tycker att det är en bra idé kan ni genomföra den så att det blir en överraskning för resten av släkten. Men du MÅSTE tala om det för din syster, tänk om hon blir ledsen, vad gör du då? Om hon står och gråter i sin klänning framför altaret, det förstör hela hennes dag och dessutom, hela din dag, om det nu också blir din bröllopsdag.
Snälla någon, jag hoppas av hela mitt hjärta att detta är en skämt tråd....om du menar allvar så är du ju inte riktgit klok, väx upp så gör man bara inte..!!!