• suprisebrud

Surprisebröllopsbrud!

Hej på er alla blivande brudar! 

Har läst länge, men har nu tagit mod till mig och skaffat ett konto. Nu är det såhär! Min syster gifter sig om några veckor, 18 juni närmare bestämt. Jag har varit med i planeringen från början, och jag är den hon ringer när hon har bröllopsfunderingar. 
    Jag är hennes tärna och min fästman är nära vän till hennes m2b, och kommer vara bestman i kyrkan. 
    Vi har i hemlighet planerat en liten överraskning lagom till vigselakten,( de ska gifta sig borgerligt, har aldrig varit mycket för Gud och Jesus och allt det där), och det är att vi gifter oss samtidigt som de! Vi har samma släkt och vänner, och tänkte att vi slår ihop det med de :) Jag tror att det kommer uppskattas väldigt mycket och att min syster kommer bil väldigt rörd över att vi vill dela deras dag, och vad är då bättre än ett dubbelbröllop?! 
    Vad tycker ni? Vi har fått inspiration från alla de som gifter sig i samband med deras barns dop, och vi tänkte slå på stora trumman och se till att det blir en dag fylld av kärlek!
    Eftersom allt redan är betalt och klart, och att det inte går någon nöd på min syster och hennes m2b så ser vi bröllopsfesten lite som deras bröllopsgåva till oss :) 
  • Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!
  • Strawberry
    Strawberry skrev 2011-05-10 22:01:54 följande:

Att gifta mig samtidigt som min bror eller dela dagen med någon av min M2Bs brorson skulle jag tycka var jätte kul, ju mer kärlek ju bättre! Och fyra personer som delar på kostnaden, betalningen osv skulle både underlätta och vara väldigt roligt. Vi är alla väldigt nära varandra varandra och varken jag eller min fästman är sådanna att vi kräver att stå i centrum utan det viktigast är att få gifta oss med varandra. Men då gäller det ju att ALLA inblandade vill och är med på det...

Bara tanken på att någon skulle snylta oss på vårt bröllop och allt arbete vi lagt ner ger mig magont. Jag skulle bli så fruktansvärt arg och besviken! Det hade krävts otroligt mycket för att jag någonsin skulle kunna förlåta den handligen och en väldigt lång tid...

Jag hoppas och tror att du bara driver med oss alla för ingen kan vara så egoistisk att man snor någons bröllopsdag!!! Du säger att du och din syster är så nära at vi inte kan förstå, men är du din blivande man lika nära hennes blivande man, för jag antar att ni är fyra som ska gifta sig och ni alla har väl känslor och åsikter?

Självklart ska det stå ; fyra personer som delar på kostnaden, planeringen osv...
  • Emblas Mamma

NEj NEJ NEJ!

Så kan ni absolut inte göra!
    Herregud, har du någon aning om hur mycket pengar, tid och energi din syster och hennes m2b lagt ner på bröllopet?
    Tänk om allt är förgäves för att ni spoilerar deras dag?
    Vist, det kan mycket väl vara så att vi alla här inne har fel, men chansen är ganska liten!

Det är omänskligt att göra så! Ni kan bara inte göra det.
    Undrar med om inte detta är en trolltråd?

Det är självklart okej och säkert jätteroligt med dubbelbröllop, men då får ni FRÅGA innan! Ganska långt innan tycker jag..

• Emblas Mamma

..... säger även som de andra här, jag hade blivit skitförbannad, ledsen och förstörd.
    Antagligen kastat ut min syrra och hennes man med huvudet före så kunde dom gjort något annat.

Det är VÅR dag. Ingen annans! Sen spelar det inte någon roll hur tighta ni än är!
    Min mamma älskar jag mest av allt i hela världen, inget skulle komma emellan oss, precis som du säger om dig och din syster, men hade ex. hon gjort såhär mot mig så hade hon nog inte varit min mamma längre.

Så tänkt er riktigt noga för!

• TheD

Detta kan inte vara menat på allvar. Dagens skämt!!!

Rent ut sagt idiotiskt. Jag skulle bli förbannad om någon kommer "nu tänkte vi också viga oss..." Sen finns ju frågan.....och din blivandes familj/släktingar?????

Bekantskapen med den personen skulle vara bye bye för min del.

Det är deras dag INTE din!

• suprisebrud

Kära nån!
    Ni är ju inte riktigt kloka nån av er. Maken till narcisster har jag aldrig varit med om. Jag förstod om det skulle vara någon som hade något emot detta, men den förståelse jag sökte verkar inte finnas någonstans.
    Jag har en helt underbar relation med min syster, min m2b (häftigt att skriva så! *pirr*!) och min systers m2b är som ler och långhalm, så vi är inte oroliga för det här.
    Vi vill verkligen att det skall vara ett överraskningsmoment, och jag har en nära vän som är vigselförättare som kommer dyka upp, hon är bjuden på bröllopet, och hon kommer sitta som en vanlig gäst, fram till det är dags!! Jag skall sjunga Det Vackraste på vigseln,( det blir ju även som en sång till min M2B iih!) min syster bad mig, och jag är väldigt tonsäker, så efter sången kommer jag helt sonika säga; "Nu är det dags för en liten överraskning kära XX och XX, vi har vår egen vigselförättare med oss som kommer viga oss strax innan er. Vi ville dela denna dag med er, och detta är vår lilla bröllopsgåva, från oss till er!" Jag är ÖVERTYGAD om att folk kommer gråta av glädje och lycka, för luften kommer verkligen vibrera av kärlek denna dag!
    Sen får ni tycka precis vad ni vill, vi kommer köra på detta koncept!
    Jag känner min syster bätttre än er, och jag VET att hon kommer bli ÖVERLYCKLIG!

• donna
    suprisebrud skrev 2011-05-10 22:30:29 följande:
    Kära nån!
    Ni är ju inte riktigt kloka nån av er. Maken till narcisster har jag aldrig varit med om. Jag förstod om det skulle vara någon som hade något emot detta, men den förståelse jag sökte verkar inte finnas någonstans.
    Jag har en helt underbar relation med min syster, min m2b (häftigt att skriva så! *pirr*!) och min systers m2b är som ler och långhalm, så vi är inte oroliga för det här.
    Vi vill verkligen att det skall vara ett överraskningsmoment, och jag har en nära vän som är vigselförättare som kommer dyka upp, hon är bjuden på bröllopet, och hon kommer sitta som en vanlig gäst, fram till det är dags!! Jag skall sjunga Det Vackraste på vigseln,( det blir ju även som en sång till min M2B iih!) min syster bad mig, och jag är väldigt tonsäker, så efter sången kommer jag helt sonika säga; "Nu är det dags för en liten överraskning kära XX och XX, vi har vår egen vigselförättare med oss som kommer viga oss strax innan er. Vi ville dela denna dag med er, och detta är vår lilla bröllopsgåva, från oss till er!" Jag är ÖVERTYGAD om att folk kommer gråta av glädje och lycka, för luften kommer verkligen vibrera av kärlek denna dag!
    Jag känner min syster bätttre än er, och jag VET att hon kommer bli ÖVERLYCKLIG!
    vad är bröllopsgåvan? förstår inte!! att ni tar deras dag ifrånn dom? inte alls bra
  • donna

och ifall du vet att hon blir lycklig så varför fråga vad vi tycker  om saken? du bad om vår åsikt 

• brudflickan

då återkommer vi till frågan ska inte din blivande få ha med sig sin familj och släkt?

• Freakie
    suprisebrud skrev 2011-05-10 22:30:29 följande:
    Kära nån!
    Jag vill inte vara elak på något sätt, men jag rekommenderar dig starkt att du stämmer av detta med din syster! Oavsett hur nära ni är. Eftersom du har varit med under hennes bröllopsplanering så vet du att det tar tid att bestämma hur man vill ha sitt bröllop och man vill att allt ska vara "perfekt" på ens dag. I mina ögon är det inte vidare optimalt att syrran helt plötsligt tar över ens dag.

Det kan mycket väl vara så att vi har fel och att din syster blir jätteglad, men varför inte låta det vara en överraskning för gästerna men stämma av det med din syster och hennes m2b?
  • Emblas Mamma

Egoister! Förlåt men det kan inte vara så svårt att luska ut på dina meddelande vilka ni är eftersom du skrivit ut platser osv. Har god lust att leta reda på din syster och berätta fö henne! Skärp dig!

Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!