Inlägg från: brudflickan |Visa alla inlägg
  • brudflickan

Surprisebröllopsbrud!

Måste säga att det här är lite komiskt. Jag och min syster har nämligen skämtat om nåt liknande hela min bröllopsplanering. Var tydligen så att en syster och hennes "pojkvän" var värdpar på sin systers bröllop. De tyckte tydligen det var passande att berätta för hela församlingen under informationen strax innan vigseln (ni vet där de informerar om att stänga av mobiler o sånt) att de OCKSÅ precis hade gift sig (i all hemlighet) och nu tänkte fira ihop med sin syster och hennes man. DVS snylta på deras fest... Ingen visste något inte ens brudparet själva. Detta var absolut INTE uppskattat! 

Iaf har jag och min egen syster skämtat om detta länge, sagt att vilken fruktansvärd sak det skulle vara och skrattat oss sönder och samman åt detta idiotiska påhitt. För frågan är väl om någon verkligen kan göra så här på riktigt?!

Det jag undrar över är väl hur du rent praktiskt hade tänkt o berätta det? Ska du gömma dig hela dagen innan vigseln o sen dyka upp i brudklänning precis bakom dem i altargången eller vad hade du tänkt? Antar att du måste ha pratat med vigselförrätaren innan också? Vad säger denna människa om detta? Fråga din syster om detta verkligen är ok, alternativt, skit i det!!!

Tro mig du vill ha din egen dag du också! 

• brudflickan

då återkommer vi till frågan ska inte din blivande få ha med sig sin familj och släkt?

• brudflickan
    suprisebrud skrev 2011-05-10 22:38:57 följande:
    min m2b har ingen familj, enda barn , hans pappa lämnade de och hans mamma gick bort för tre år sen men hon finns med oss på vår stora dag! IIH det börjar närma sig nu! *nervös*! Hur gör ni för att hålla bröllopsnerverna i schack?
    ok vad tråkigt... men du får jag fråga hur gammal du är?
  • brudflickan
    suprisebrud skrev 2011-05-10 22:41:44 följande:
    27
    och din syster?
  • brudflickan

Hur länge har din syster planerat bröllopet? budget? hur många gäster?

Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!