• suprisebrud

Surprisebröllopsbrud!

Hej på er alla blivande brudar! 

Har läst länge, men har nu tagit mod till mig och skaffat ett konto. Nu är det såhär! Min syster gifter sig om några veckor, 18 juni närmare bestämt. Jag har varit med i planeringen från början, och jag är den hon ringer när hon har bröllopsfunderingar. 
    Jag är hennes tärna och min fästman är nära vän till hennes m2b, och kommer vara bestman i kyrkan. 
    Vi har i hemlighet planerat en liten överraskning lagom till vigselakten,( de ska gifta sig borgerligt, har aldrig varit mycket för Gud och Jesus och allt det där), och det är att vi gifter oss samtidigt som de! Vi har samma släkt och vänner, och tänkte att vi slår ihop det med de :) Jag tror att det kommer uppskattas väldigt mycket och att min syster kommer bil väldigt rörd över att vi vill dela deras dag, och vad är då bättre än ett dubbelbröllop?! 
    Vad tycker ni? Vi har fått inspiration från alla de som gifter sig i samband med deras barns dop, och vi tänkte slå på stora trumman och se till att det blir en dag fylld av kärlek!
    Eftersom allt redan är betalt och klart, och att det inte går någon nöd på min syster och hennes m2b så ser vi bröllopsfesten lite som deras bröllopsgåva till oss :) 
  • Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!
  • Ankie och Jocke

Hejsan!
    Glöm inte berätta här hur det gick efter vigseln

Lägger mig inte i diskusionerna här och önskar er bara lycka till och att din syster uppskattar ert påhitt.

• Aniara4

Första gången svarade jag seriöst för säkerhets skull, men nu tycker jag det får vara färdigtrollat. Kan vi låta tråden självdö nu?

• prinsessanogrodan

Jag skulle bli väldigt arg,sårad och extremt besviken om min syster eller vän eller någon annan skulle göra så som du planerar TS!

Varför i herrans namn skulle brudparet vilja att ni surprise-gifter er samtidigt som dom?! Och så försöker ni dessutom åka snålskjuts på dom när det gäller festen?! Fy tusan så respektlöst!

Även om allt redan är betalt så är det ju ändå NÅGON som betalat allting! Har ni ingen respekt för brudparet? Bara för att "det inte går någon nöd" på brudparet ekonomiskt (vad vet ni om det egentligen förresten??? Man kan ha bra inkomst utan att egentlign ha större ekonomisk frihet än de som tjänar mindre) så betyder inte det att dom ska GE er deras bröllopsfest!
    Varför skulle dom vilja dela sin bröllopsfest med er? SÅ glada tror jag inte dom blir er skull,faktiskt inte! Låt dom ha sin bröllopsdag ifred!
    Det spelar ingen roll hur rika eller fattiga brudparet är eller vem som betalat:Ni tar er friheten att åka snålskjuts och TVINGAR andra att betala för "er" fest!
    Ja, brudparet vill att gästerna delar DERAS dag, men inte nödvändigtvis att ANDRA också gifter sig samtidigt!
    Näe TS, för farao! Ordna ett eget bröllop som ni betalar för! Det ni försöker göra är lika illa som att smita från notan på en restaurang! Ni vill åt alla fördelar (fördelar för ER-nackdelar för andra!) men ni vill inte anstränga er för att få dessa födelar.

• impegno di nozze

jag hoppas att det här är ett dåligt skämt. Men är det här på riktigt så är det det absolut elakaste, dumma och mest själviska påhitt jag hört talas om. Jag känner inte många människor som det går någon nöd på och varken jag eller någon omkring mig skulle på något vis uppskatta något liknande.
    Sedan har jag svårt att tänka mig att en vigselförrättare skulle gå med på något sådant här. Jag hoppas verkligen inte det så att någon kan sätta stopp där två människor så tydligt brister..

• Pendragon

Jag tycker verkligen inte att det är en bra idé. Inte ALLS.

Den här dagen är något dom har sett fram emot så länge, att allt bara ska handla om dom just bara för denna dagen.. Vet hur besviken min bror blev när min syster gick och gifte sig hemligt bara en vecka innan han skulle gifta sig. Han var så stolt över att få vara den första av oss barn som gifter sig, att allt, för en gångs skull, bra skulle handla om honom.

Herregud gör inte så även om du tror att det skulle uppskattas. INTE. INTE. INTE. Det kan bli så fruktansvärt fel.

• Pendragon
    suprisebrud skrev 2011-05-10 22:30:29 följande:
    Kära nån!
    Ni är ju inte riktigt kloka nån av er. Maken till narcisster har jag aldrig varit med om. Jag förstod om det skulle vara någon som hade något emot detta, men den förståelse jag sökte verkar inte finnas någonstans.
    Jag har en helt underbar relation med min syster, min m2b (häftigt att skriva så! *pirr*!) och min systers m2b är som ler och långhalm, så vi är inte oroliga för det här.
    Vi vill verkligen att det skall vara ett överraskningsmoment, och jag har en nära vän som är vigselförättare som kommer dyka upp, hon är bjuden på bröllopet, och hon kommer sitta som en vanlig gäst, fram till det är dags!! Jag skall sjunga Det Vackraste på vigseln,( det blir ju även som en sång till min M2B iih!) min syster bad mig, och jag är väldigt tonsäker, så efter sången kommer jag helt sonika säga; "Nu är det dags för en liten överraskning kära XX och XX, vi har vår egen vigselförättare med oss som kommer viga oss strax innan er. Vi ville dela denna dag med er, och detta är vår lilla bröllopsgåva, från oss till er!" Jag är ÖVERTYGAD om att folk kommer gråta av glädje och lycka, för luften kommer verkligen vibrera av kärlek denna dag!
    Sen får ni tycka precis vad ni vill, vi kommer köra på detta koncept!
    Jag känner min syster bätttre än er, och jag VET att hon kommer bli ÖVERLYCKLIG!
    Om du redan är så säker så förstår jag överhuvudtaget inte anledningen till att du ens skriver ut det här i ett diskussionsforum och frågar vad alla vi andra tycker.
    Själv älskar jag min syster alldeles för mycket för att kunna göra så. Och även om hon nu blir överlycklig (vilket jag betvivlar) - dom är faktiskt två som gifter sig, är du säker på att brudgummen blir överlycklig?
    Men okej. Om ni redan har bestämt det så.
    Berätta gärna efter vigseln om den fantstiska dagen och berätta hur det gick. Jag är jättenyfiken, fast helt ärligt mer på ett bilkrasch-sätt där man inte kan titta bort hur läskigt det än är.
  • Blivande fru Swärdh

Hoppas detta är ett skämt (tycker det låter som det). Tror det här är bara för att reta upp folk. Om TS är seriös borde du verkligen låta din syster ha sitt bröllop för sig själv, hon har ju gjort allt jobb. Hon förtjänar sitt eget bröllop. Jag hade inte uppskattat om min syrra hade gjort så. Det du vill göra är respektlöst.

• Aniara4
    Aniara4 skrev 2011-05-11 10:22:26 följande:
    Första gången svarade jag seriöst för säkerhets skull, men nu tycker jag det får vara färdigtrollat. Kan vi låta tråden självdö nu?
    Snälla?
  • BlackWIngedAngel
    Aniara4 skrev 2011-05-11 18:46:20 följande:
    Snälla?
    Men Aniara4, du måste inte följa tråden om du inte vill. Stör den dig så läs inte. Flört
  • impegno di nozze
    BlackWIngedAngel skrev 2011-05-11 19:05:24 följande:
    Men Aniara4, du måste inte följa tråden om du inte vill. Stör den dig så läs inte. Flört
    Det var  någon som sa "mata inte trollen" och jag tror det är vad Aniara4 menar. Det är tråkigt med personer i ett seriöst forum som bara vill provocera, det bidrar bland annat till en tråkig stämning, så jag håller med Aniara4!!!
Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!