Inlägg från: BlackWIngedAngel |Visa alla inlägg
  • BlackWIngedAngel

Surprisebröllopsbrud!

suprisebrud skrev 2011-05-10 20:40:05 följande:
    Jag blir uppriktigt sårad över alla era taskiga kommentarer. Här sitter vi och planerar bröllop men blir helt knäckta av det ni säger till mig. Bröllopet skall hållas i Skeppsholmskyrkan, som avkristnades 2002. Ni får mig att tappa hoppet! Ni är värre än de på familjeliv! 
    Ni har INGEN rätt att DÖMA mig och min systers relation, för ni har INGEN aning! Så sluta misstro mig, har ni inget snällt att säga, så var tyst!
    Man kan inte begära att folk bara ska säga snälla saker eller vara tysta, om man skriver en fråga i ett diskussionforum. Jag har också en fantastiskt tight relation till min syster, men jag hade aldrig förlåtit henne om hon hade överraskat mig med att vigas samtidigt. 

Om du nu är så övertygad om att hon skulle uppskatta idén; varför pratar du inte med henne om det? Att överraska gästerna går väl an, men inte det ursprungliga brudparet! Och det är inte taskigt; Det är en varning om att inte göra detta som kan riskera hela er relation. 
  • BlackWIngedAngel
    suprisebrud skrev 2011-05-10 22:30:29 följande:
    Kära nån!
    Ni är ju inte riktigt kloka nån av er. Maken till narcisster har jag aldrig varit med om. Jag förstod om det skulle vara någon som hade något emot detta, men den förståelse jag sökte verkar inte finnas någonstans.
    Jag har en helt underbar relation med min syster, min m2b (häftigt att skriva så! *pirr*!) och min systers m2b är som ler och långhalm, så vi är inte oroliga för det här.
    Vi vill verkligen att det skall vara ett överraskningsmoment, och jag har en nära vän som är vigselförättare som kommer dyka upp, hon är bjuden på bröllopet, och hon kommer sitta som en vanlig gäst, fram till det är dags!! Jag skall sjunga Det Vackraste på vigseln,( det blir ju även som en sång till min M2B iih!) min syster bad mig, och jag är väldigt tonsäker, så efter sången kommer jag helt sonika säga; "Nu är det dags för en liten överraskning kära XX och XX, vi har vår egen vigselförättare med oss som kommer viga oss strax innan er. Vi ville dela denna dag med er, och detta är vår lilla bröllopsgåva, från oss till er!" Jag är ÖVERTYGAD om att folk kommer gråta av glädje och lycka, för luften kommer verkligen vibrera av kärlek denna dag!
    Sen får ni tycka precis vad ni vill, vi kommer köra på detta koncept!
    Jag känner min syster bätttre än er, och jag VET att hon kommer bli ÖVERLYCKLIG!
    Det alarmerande antalet varningar som du har fått talar faktiskt sitt klara språk. Att säga att folk här inte är riktigt kloka är snarare ganska oklokt av dig. Vissa har inte ens lagt någon egen värdering i påhittat utan bara försökt varna för hur fel det kan bli.

Många blir uppriktigt upprörda och det är inte för att dessa människor är narcissister utan därför att de har lagt ner mycket tid och stora summor pengar på att få sitt drömbröllop. En del har dessutom poängterat att de inte opponerar sig mot dubbelbröllop i sig utan det faktum att det brudpar som stått för hela planeringen och betalningen inte får välja detta själva. Om du vet att DE (både brud och brudgum) kommer att bli överlyckliga så undrar jag varför du skrev och frågade om synpunkter alls. Alla vi andra är helt överens. Vi hade blivit jättebesvikna. VI håller av våra syskon, önskar dem lycka och vi är definitivt inte en grupp narcissister, men vi hade blivit ledsna på ett syskon som gick in och tog över en dag som vi har planerat under så lång tid.
  • BlackWIngedAngel
    Aniara4 skrev 2011-05-11 18:46:20 följande:
    Snälla?
    Men Aniara4, du måste inte följa tråden om du inte vill. Stör den dig så läs inte. Flört
Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!