Inlägg från: queenelin |Visa alla inlägg
  • queenelin

Surprisebröllopsbrud!

Jag håller med (de flesta? Har inte läst hela tråden) kommentarer. Gör det INTE!!! Prata i så fall med din syster först, om hon tycker att det är en bra idé kan ni genomföra den så att det blir en överraskning för resten av släkten. Men du MÅSTE tala om det för din syster, tänk om hon blir ledsen, vad gör du då? Om hon står och gråter i sin klänning framför altaret, det förstör hela hennes dag och dessutom, hela din dag, om det nu också blir din bröllopsdag.

• queenelin
    suprisebrud skrev 2011-05-10 20:40:05 följande:
    Jag blir uppriktigt sårad över alla era taskiga kommentarer. Här sitter vi och planerar bröllop men blir helt knäckta av det ni säger till mig. Bröllopet skall hållas i Skeppsholmskyrkan, som avkristnades 2002. Ni får mig att tappa hoppet! Ni är värre än de på familjeliv! 
    Ni har INGEN rätt att DÖMA mig och min systers relation, för ni har INGEN aning! Så sluta misstro mig, har ni inget snällt att säga, så var tyst!
    Kära du, inte ska du bli sårad! Men du frågade över våra åsikter, och vi ger dig dom.

Din och din systers relation kan vi inte veta någonting om, mer än det du säger, men vi sätter oss in i din systers roll, hur VI reagerat om vår syster gjort det du planerar att göra.

Mitt enda RÅD, du gör precis som du vill, är, precis som jag skrev tidigare, att du berättar för din syster om dina planer, för att inte riskera missförstånd. Överraskningen kan bli för resten av släkten.

Det vore kul om du uppdaterade efter den 18 juni hur du valde att göra och hur din syster reagerade om du genomförde planerna. Inte minst, för att du ska få överbevisa oss!
  • queenelin
    suprisebrud skrev 2011-06-21 16:39:31 följande:
    Hej allihop! 
    Nu är jag fru!!!! Iiih känns SÅ häftigt! Och för att informera er allihop så gick allt ÖVER förväntan! Min syster blev rörd till tårar och sade att det var den bästa gåvan de nånsin kunde få, att jag, hennes älskade syster valde att dela deras dag! Vi frågade om de ville splitta kostnaderna för bröllopsfesten, men det var inte nödvändigt, de ville verkilgen inte det. Vi hade en kväll fylld av kärlek, tårar, värme och glädje. Jag kände mig verkligen som en prinsessa! Vi är i full färd med att boka bröllopsresa nu, och ska träffas ikväll för att bestämma oss. ÅH detta underbara bröllopsrus!

Hoppas ni får en lika bra bröllopsdag som vi fyra fick!  
    Så härligt att det gick vägen! Det viktigaste är att du och din syster och alla inblandade blev glada! Kul också att du uppdaterade oss, när alla, inklusive jag själv, spådde katastrof!

Stort lycka till i framtiden!
Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!