Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Surprisebröllopsbrud!

MrsT2011 skrev 2011-06-21 14:22:18 följande:
    Min förhoppning är att tråden är på riktigt och att människan drog öronen åt sig och skämdes som en hund när folk upplyste henne om hur åt helvete fel resonemanget är! =)

Jag är inte särskilt stort fan av surprisebröllop alls faktiskt, har förståelse för att folk gifter sig i samband med barndop, men man får faktiskt stå ut med att alla kanske inte närvarar. Dop anses ofta inte lika "viktigt" som ett bröllop, mycket på grund av att barndop saknar juridisk betydelse.

Jag minns en gång när det blev väldigt fel med överraskningen:

Jag och min kusin ordnade gemensam midsommarfest för släkten. Några nära vänner till min kusin & hennes man blev fly förbannade när de samtidigt tackade nej till DERAS midsommarfest. Ingen av oss fattade varför och paret gav ingen vettig förklaring till sin reaktion. På midsommaraftons kväll får min kusin ett MMS med en bild på detta par i full bröllopsmundering! Fatta vad min kusin & hennes man blev ledsna, paret kunde väl för tusan nämnt något om vad som var på gång, så kunde de prioriterat utifrån det!!
    Åh vad tråkigt, då kunde de väl hintat på något sätt eller sagt det rent ut men sagt att det är hemligt, så lätt låter man väl inte sina bröllopsgäster komma undan?
Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!