Inlägg från: suprisebrud |Visa alla inlägg
  • suprisebrud

Surprisebröllopsbrud!

Hej på er alla blivande brudar! 

Har läst länge, men har nu tagit mod till mig och skaffat ett konto. Nu är det såhär! Min syster gifter sig om några veckor, 18 juni närmare bestämt. Jag har varit med i planeringen från början, och jag är den hon ringer när hon har bröllopsfunderingar. 
    Jag är hennes tärna och min fästman är nära vän till hennes m2b, och kommer vara bestman i kyrkan. 
    Vi har i hemlighet planerat en liten överraskning lagom till vigselakten,( de ska gifta sig borgerligt, har aldrig varit mycket för Gud och Jesus och allt det där), och det är att vi gifter oss samtidigt som de! Vi har samma släkt och vänner, och tänkte att vi slår ihop det med de :) Jag tror att det kommer uppskattas väldigt mycket och att min syster kommer bil väldigt rörd över att vi vill dela deras dag, och vad är då bättre än ett dubbelbröllop?! 
    Vad tycker ni? Vi har fått inspiration från alla de som gifter sig i samband med deras barns dop, och vi tänkte slå på stora trumman och se till att det blir en dag fylld av kärlek!
    Eftersom allt redan är betalt och klart, och att det inte går någon nöd på min syster och hennes m2b så ser vi bröllopsfesten lite som deras bröllopsgåva till oss :) 
  • Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!
  • suprisebrud
    dreams come true skrev 2011-05-10 20:16:01 följande:
    Oj....du skojar va?
    Nej det är klart jag inte gör!! Varför skulle jag skoja om något så allvarligt som ett bröllop?! Bridezilla much?
  • suprisebrud

Oj! har fått många kommentarer märker jag. Jag tror inte ni förstår min systers och min relation, den är verkligen speciell, vi finns alltid för varandra i vått och torrt. Jag är säker på att de skulle uppskatta detta! Såg att jag skrev bestman i kyrkan, det var en miss av mig, vi skall vara i en lokal som är en desakraliserad kyrka, dvs. den används inte längre som kyrka. Men lokalen är superfin! 
    Gällande ekonomin så VET jag att min syster kommer unna mig det här, hon är ju faktiskt min närmaste person i hela vida världen! Vi tänkte "betala tillbaka" genom att vi bjuder med de på vår bröllopsresa, kan ju vara mysigt att åka alla fyra. De har inte bokat någon än, och vet inte riktigt vart de skall åka. Och då tänkte vi att vi bokar en resa för oss alla fyra, som går av stapeln i början av juli, funderar på seychellerna eller kuba, vet att de har funderat över det :)

• suprisebrud

Jag blir uppriktigt sårad över alla era taskiga kommentarer. Här sitter vi och planerar bröllop men blir helt knäckta av det ni säger till mig. Bröllopet skall hållas i Skeppsholmskyrkan, som avkristnades 2002. Ni får mig att tappa hoppet! Ni är värre än de på familjeliv! 
    Ni har INGEN rätt att DÖMA mig och min systers relation, för ni har INGEN aning! Så sluta misstro mig, har ni inget snällt att säga, så var tyst!

• suprisebrud

Kära nån!
    Ni är ju inte riktigt kloka nån av er. Maken till narcisster har jag aldrig varit med om. Jag förstod om det skulle vara någon som hade något emot detta, men den förståelse jag sökte verkar inte finnas någonstans.
    Jag har en helt underbar relation med min syster, min m2b (häftigt att skriva så! *pirr*!) och min systers m2b är som ler och långhalm, så vi är inte oroliga för det här.
    Vi vill verkligen att det skall vara ett överraskningsmoment, och jag har en nära vän som är vigselförättare som kommer dyka upp, hon är bjuden på bröllopet, och hon kommer sitta som en vanlig gäst, fram till det är dags!! Jag skall sjunga Det Vackraste på vigseln,( det blir ju även som en sång till min M2B iih!) min syster bad mig, och jag är väldigt tonsäker, så efter sången kommer jag helt sonika säga; "Nu är det dags för en liten överraskning kära XX och XX, vi har vår egen vigselförättare med oss som kommer viga oss strax innan er. Vi ville dela denna dag med er, och detta är vår lilla bröllopsgåva, från oss till er!" Jag är ÖVERTYGAD om att folk kommer gråta av glädje och lycka, för luften kommer verkligen vibrera av kärlek denna dag!
    Sen får ni tycka precis vad ni vill, vi kommer köra på detta koncept!
    Jag känner min syster bätttre än er, och jag VET att hon kommer bli ÖVERLYCKLIG!

• suprisebrud
    brudflickan skrev 2011-05-10 22:34:51 följande:
    då återkommer vi till frågan ska inte din blivande få ha med sig sin familj och släkt?
    min m2b har ingen familj, enda barn , hans pappa lämnade de och hans mamma gick bort för tre år sen men hon finns med oss på vår stora dag! IIH det börjar närma sig nu! *nervös*! Hur gör ni för att hålla bröllopsnerverna i schack?
  • suprisebrud

min syster ÄLSKAR  överraskningar!! och hade det varit tvärtom hade jag bara blivit helt toklycklig över hur fin minsyster är mot mig!

• suprisebrud
    brudflickan skrev 2011-05-10 22:40:14 följande:
    ok vad tråkigt... men du får jag fråga hur gammal du är?
    27
  • suprisebrud
    brudflickan skrev 2011-05-10 22:43:04 följande:
    och din syster?
    31
  • suprisebrud

Hej allihop! 
    Nu är jag fru!!!! Iiih känns SÅ häftigt! Och för att informera er allihop så gick allt ÖVER förväntan! Min syster blev rörd till tårar och sade att det var den bästa gåvan de nånsin kunde få, att jag, hennes älskade syster valde att dela deras dag! Vi frågade om de ville splitta kostnaderna för bröllopsfesten, men det var inte nödvändigt, de ville verkilgen inte det. Vi hade en kväll fylld av kärlek, tårar, värme och glädje. Jag kände mig verkligen som en prinsessa! Vi är i full färd med att boka bröllopsresa nu, och ska träffas ikväll för att bestämma oss. ÅH detta underbara bröllopsrus!

Hoppas ni får en lika bra bröllopsdag som vi fyra fick!  

Svar på tråden Surprisebröllopsbrud!