Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Skönhetskurer för den stora dagen !!!

Vad ska man göra med bikarbonatet? Gnugga?
    Detta brukar jag ha i mitt hår:
    Honung- ger glans och näring
    Majonäs- tro det eller ej men ger massa fukt (fast har bara provat en gång :P)
    Kakao- håret blir mjukt och brunare (rekommenderas ej för blondiner) och det luktar gott efter! (fast blanda ner det med vatten eller något innan du tar i det...)
    Olivolja- ger glans och näring
    Aloe vera- bra för andra hårtyper än mitt hästhår :P

(min m2b säger att mitt hår borde ha ett eget skafferi :P)
    Oavsett vad man har i är det bra att trä en plastpåse över håret och sova med det, likaså på fötterna, hihi :) 

• förlovadflicka
    helsingebrud skrev 2011-05-12 08:49:33 följande:
    Denna tråd gillar jag
    man ska dock tänka på att många ansiktsbehandlingar kan orsaka
    rödblossig hy första dygnet
    så man kanske inte ska exprimentera just på bröllopsdagen!

Och man bör inte prova nya saker, tex banan, i håret när man inte vet hur svårt det är att få bort... xD
  • förlovadflicka
    Aniara4 skrev 2011-05-12 12:56:26 följande:
    Socker är bra till peeling, invärtes brukar det dock ha förfulande effekter.
    Haha, klockrent! Och så har jag en center i munnen när jag läser det xD
  • förlovadflicka

Blev så inspirerad när jag såg den här tråden igen att jag var tvungen att sätta i lite olivolja i mitt torra hår :P Tur att jag ska klippa mig på fredag, står snart inte ut längre :P 

• förlovadflicka
    Mirjami skrev 2011-05-26 09:13:11 följande:
    Oh my lord, ha ha. Jag var bara tvungen att berätta vad jag läste, för jag trodde först du var helknäpp innan jag såg att jag läst fel. Jag trodde det stod- "Avmaskning för vanlig hund"!!! Måste nog ta morgonkaffe innan jag sätter mig här!
    Hahaha, dagens första skratt, tack så mycket :D 
  • förlovadflicka
    shakynose skrev 2011-05-31 13:57:10 följande:
    På jobbet har jag en handscrub som jag har knåpat ihop själv av salt och mandelolja och en droppe citronolja. Jag gillar socker- eller saltpeeling av den enkla anledningen att det löses upp i vatten. Havre, sand och kärnmjöl av olika slag riskerar att fastna i avloppet. Annars är såna grejer också super för huden.

Kroppspeeling kan man göra ganska ofta, men ansiktet brukar vara känsligare. Därför bör man inte göra peelignmask samma dag, eller dagen innan, utan hellre två dagar före den stora dagen. Papaya, kiwi och ananas innehåller enzymer som löser upp "fnaset" i ansiktet riktigt bra, men det är ganska starkt. Experimentera INTE dagen innan!!!

Om man blandar natriumbikarbonat eller bakpulver med vatten , så får man en fräsande kräm som man kan lägga som akuthjälp mot finnar. Själv har jag för känslig hud för att lägga den i hela ansiktet, men det funkar kanoners att bara dutta på själva plitorna.

Ett tips för att få tänderna att se vitare ut på bild, är att helt enkelt fukta dem innan blixten går av! Så innan du ler för kameran; dra tungan snabbt över tänderna! Det gör faktiskt att ljuset reflekteras en aning bättre=tänderna ser vitare ut.
    Alltså, jag har en ansiktsrengöring med peeling som jag använder varje kväll, är det det folk menar att man inte ska använda så ofta? För det funkar jättebra för min hud, har alltid kört så... :S
  • förlovadflicka
    Styrka skrev 2011-06-27 09:25:46 följande:
    Treon bildar ju massa små korn i vattnet, som landar på bomullen sen. Man liksom skrubbar huden med hjälp av kornen på bumullstussen. Kornen arbetas liksom in i huden, men det kan nog vara bra att skölja efteråt om det finns små korn kvar, eller om man är rädd att få rester av lösningen i ögonen.

Det här tänker jag göra på två dagar innan vigseln, samt på morgonen innan vigseln.

Men prova på din egen hy några veckor innan så vet du hur din hy reagerar, allas är ju inte likadan. Men flera av mina vänner som jag tipsat om detta säger att det är rena mirakelkuren även för dem!
    Funkar även med panodil. alvedon osv :)
  • förlovadflicka
    Styrka skrev 2011-06-28 21:51:06 följande:
    VA? Är det säkert? Hur kan de göra det? De innehåller ingen salicylsyra ju? *jätteförvånad*
    Det är det antiinflammatoriska man vill åt har jag hört :)
  • förlovadflicka
    Styrka skrev 2011-06-29 16:02:23 följande:
    men paracetamol är ju inte antiinflammatoriskt. Ibuprofen är det däremot? *kliar mig i huvudet*
    Jejje, whatever works, works, antar jag.
    Nej, men antar att de har i något som funkar så också? Jag vet verkligen inte, har läst om det på många ställen och tycker att det funkar iaf :)
Svar på tråden Skönhetskurer för den stora dagen !!!