• nawal01

Skönhetskurer för den stora dagen !!!

Hej alla flickor =).. Jag gifter mig den 19juli så det börjar dra ihop sig.

Men med tiden så kommer stressen, man hoppas att på den stora dagen så ska det stråla om en självklart
    , men jag kan inte lägga pengar på massa skönhetsbehandligar likt, tandblekning och spabehandlingar osv, det kostar tusentalskronor  :(

Så jag tänkte om vi alla kunde ge några hemma tricks och knep för en att använda så sparar vi alla pengar och plus så får man den där utrstrålningen man vill ha =)

Jag kan några knep som jag har använt och det funkar och några har jag bara hittat utan att prova men vill dela med mig ändå =)

Bikarbonat = vitare tänder

Bakpulver = vitare tänder

Äggvita = stramare hud

Äggula och olivolja = Mirakelkur för håret efter ett par gånger

Svart Thepåse = mot mörka ringar under ögonen

Potatis =påsar under ögonen

Kan ni några fler dela gärna med er =)

• Svar på tråden Skönhetskurer för den stora dagen !!!
  • förlovadflicka

Vad ska man göra med bikarbonatet? Gnugga?
    Detta brukar jag ha i mitt hår:
    Honung- ger glans och näring
    Majonäs- tro det eller ej men ger massa fukt (fast har bara provat en gång :P)
    Kakao- håret blir mjukt och brunare (rekommenderas ej för blondiner) och det luktar gott efter! (fast blanda ner det med vatten eller något innan du tar i det...)
    Olivolja- ger glans och näring
    Aloe vera- bra för andra hårtyper än mitt hästhår :P

(min m2b säger att mitt hår borde ha ett eget skafferi :P)
    Oavsett vad man har i är det bra att trä en plastpåse över håret och sova med det, likaså på fötterna, hihi :) 

• nawal01
    förlovadflicka skrev 2011-05-11 23:35:33 följande:
    Vad ska man göra med bikarbonatet? Gnugga?
    Detta brukar jag ha i mitt hår:
    Honung- ger glans och näring
    Majonäs- tro det eller ej men ger massa fukt (fast har bara provat en gång :P)
    Kakao- håret blir mjukt och brunare (rekommenderas ej för blondiner) och det luktar gott efter! (fast blanda ner det med vatten eller något innan du tar i det...)
    Olivolja- ger glans och näring
    Aloe vera- bra för andra hårtyper än mitt hästhår :P

(min m2b säger att mitt hår borde ha ett eget skafferi :P)
    Oavsett vad man har i är det bra att trä en plastpåse över håret och sova med det, likaså på fötterna, hihi :) 
    jag ska absolut testa kakaon =)

Ja du skall antingen gnugga det eller med en liten tandborste borsta tänderna för använder du en stor borsta och borstar alltför ofta tandköttet kan det bli irriterad beroende på ditt tandkött =) Men den funkar och du får vitare tänder!
  • 120303

Har hur många som helst, men dessa har jag testat...

Grönt te som fått dra i 10 minuter fungerar som ansiktsvatten när det svalnat.

Tvätta ansiktet med honung.

Skölj håret med äppelcidervinäger utblandat i vatten för mer glans.

Olivolja + socker är en bra kroppsskrubb. Går att använda andra oljor om man tycker att olivoljan är för fet. Tistelolja är torr  till exempel. Sand ska också fungera istället för socker om man har en strand i närheten.

Socker + lite olja + lite citronsaft är bra skrubb till händerna.

Även kaffesump fungerar att skrubba händerna med. Luktar inget vidare men händerna blir supermjuka.

Blanda lite bakpulver eller bikarbonat till en smet och skrubba ansiktet med. I övrigt fungerar i princip alla frukter att göra ansiktsmasker av. Ananas, citron, fikon, päron och grape är exempel på sådant som är bra mot fet hy och akne. Aprikos, avokado, banan fungerar på torr hy.  Här www.shenet.se/recept/fruktmask.html finns en sammanställning av frukter och deras verkan  ansiktet.

Citron bleker naglarna. Putsa naglarna med skalets insida.

Vitvinsvinäger på naglarna före lackning gör att lacket håller längre.

• Hvidbrud

Kaffesump är bra skrubb mot celuliter. Man kan blanda en skön skrubb av olja, kaffe och socker.
    starkt kamomillte med pressad citron i håret en solig dag ger ljusa reflexer och glans.

• Willowfield

Massa bra tips verkar ni ha SoligVore jätteglad om ni kunde skriva vilken verkan alla tipsen har samt hur de skall användas. 
    1. verkan
    2. hur länge i håret, ansiktet osv
    3. mängden av ingridienserna..
    Tackar :) 

• helsingebrud

Denna tråd gillar jag
    man ska dock tänka på att många ansiktsbehandlingar kan orsaka
    rödblossig hy första dygnet
    så man kanske inte ska exprimentera just på bröllopsdagen!

• förlovadflicka
    helsingebrud skrev 2011-05-12 08:49:33 följande:
    Denna tråd gillar jag
    man ska dock tänka på att många ansiktsbehandlingar kan orsaka
    rödblossig hy första dygnet
    så man kanske inte ska exprimentera just på bröllopsdagen!

Och man bör inte prova nya saker, tex banan, i håret när man inte vet hur svårt det är att få bort... xD
  • 120303
    förlovadflicka skrev 2011-05-12 09:04:36 följande:
    Och man bör inte prova nya saker, tex banan, i håret när man inte vet hur svårt det är att få bort... xD
    Ägg i håret är bra, men skölj ur med svalt vatten (!) annars får man plocka ägg i flera dagar... =)
  • impegno di nozze

Jag håller mig till min skönhetssalong när det gäller behandlingar. Men jag kan tipsa om ett billigt sätt att bleka tänderna på. På den här sidan går det att beställa ett "kit" för bara några hundralappar och det fungerar hur bra som helst!!! Tandkräm och hemmakurer kan ta bort ytterst lite av missfärgningarna. Mina tänker blev kritvita efter bara några få behandlingar med den där produkten. Så det var mitt tips!

• Mirjami

Min favoritkur är att mala mandel till fint mjöl och ha i skafferiet. När jag duschar eller badar blandar jagmed lite honung och olivolja och masserar in för att peela (tips från tv:s "The Doctors" faktiskt). Billigt och bättre än alla andra dyra peelingar jag förr köpte! Och en kopp socker i duchen eller badkaret för peeling av resten av kroppen, kan också blandas med honung och olja om man har torr hud. Ibland lämnar jag peelingen på en stund för dess mjukgörande effekt innan jag tvättar av.
    Annars är kaffesump som peeling en mirakelmetod mot celluliter! Tro´t eller ej! Det finns skönhetssalonger som använder just koffein i sina behandlingar, men detta är tusen gånger billigare och lika effektivt. Lämnar en lite fetaktig hinna dock, men för mig är det bra då jag har torr hud.

Så:

Malen mandel, honung och ev olivolja för ansiktet

Kaffesump eller vanligt strösocker för kroppspeeling

Svar på tråden Skönhetskurer för den stora dagen !!!