• nawal01

Skönhetskurer för den stora dagen !!!

Hej alla flickor =).. Jag gifter mig den 19juli så det börjar dra ihop sig.

Men med tiden så kommer stressen, man hoppas att på den stora dagen så ska det stråla om en självklart
    , men jag kan inte lägga pengar på massa skönhetsbehandligar likt, tandblekning och spabehandlingar osv, det kostar tusentalskronor  :(

Så jag tänkte om vi alla kunde ge några hemma tricks och knep för en att använda så sparar vi alla pengar och plus så får man den där utrstrålningen man vill ha =)

Jag kan några knep som jag har använt och det funkar och några har jag bara hittat utan att prova men vill dela med mig ändå =)

Bikarbonat = vitare tänder

Bakpulver = vitare tänder

Äggvita = stramare hud

Äggula och olivolja = Mirakelkur för håret efter ett par gånger

Svart Thepåse = mot mörka ringar under ögonen

Potatis =påsar under ögonen

Kan ni några fler dela gärna med er =)

• Svar på tråden Skönhetskurer för den stora dagen !!!
  • nawal01
    förlovadflicka skrev 2011-05-11 23:35:33 följande:
    Vad ska man göra med bikarbonatet? Gnugga?
    Detta brukar jag ha i mitt hår:
    Honung- ger glans och näring
    Majonäs- tro det eller ej men ger massa fukt (fast har bara provat en gång :P)
    Kakao- håret blir mjukt och brunare (rekommenderas ej för blondiner) och det luktar gott efter! (fast blanda ner det med vatten eller något innan du tar i det...)
    Olivolja- ger glans och näring
    Aloe vera- bra för andra hårtyper än mitt hästhår :P

(min m2b säger att mitt hår borde ha ett eget skafferi :P)
    Oavsett vad man har i är det bra att trä en plastpåse över håret och sova med det, likaså på fötterna, hihi :) 
    jag ska absolut testa kakaon =)

Ja du skall antingen gnugga det eller med en liten tandborste borsta tänderna för använder du en stor borsta och borstar alltför ofta tandköttet kan det bli irriterad beroende på ditt tandkött =) Men den funkar och du får vitare tänder!
  • nawal01
    helsingebrud skrev 2011-05-12 08:49:33 följande:
    Denna tråd gillar jag
    man ska dock tänka på att många ansiktsbehandlingar kan orsaka
    rödblossig hy första dygnet
    så man kanske inte ska exprimentera just på bröllopsdagen!

Nej man ska (redan) ha provat dessa veckor innan. En behandling gör inte så jättestark effekt men efter ett par ggr så kan man se och känna en betydligt resultat. :D
  • nawal01
    zvartaliljan skrev 2011-05-12 15:36:17 följande:
    Någon som har tips på vad för ansiktsbehandling jag kan göra som har väldigt torr, fnasig och rödflammig hy??
    En halv mogen avokado ska du blanda med avrunnen yoghurt lägg det på ansiktet i 15min och skölj med ljummet vatten =)..
  • nawal01

Ansiktsmask för vanlig hud.
    Honung och ägggvita lika mycket mängd. Lägg på ansiktet tills det stelnar!

• nawal01
    förlovadflicka skrev 2011-05-24 18:15:19 följande:
    Blev så inspirerad när jag såg den här tråden igen att jag var tvungen att sätta i lite olivolja i mitt torra hår :P Tur att jag ska klippa mig på fredag, står snart inte ut längre :P 
    Sitter själv med olivolja och avokado som någon rekommenderade för torrt hår,ska tvätta ur alldeles strax.  Provade och skrubba händerna med kaffesump som även någon rekommenderade och dom blev suuppeer mjuka =). Kan verkligen rekommendera det!!!!
  • nawal01
    MochR skrev 2011-05-24 19:17:04 följande:
    härliga tips ni kommer med får se vad jag ska ta och testa på
    prova med att skrubba händerna med kaffe sump ovanför handfatet så får du känna på en skillnad, det tar ca 3min =)
  • nawal01
    sandis1977 skrev 2011-05-25 08:07:47 följande:
    Kul tråd!
    Idag ska jag koka kaffe (som jag inte dricker) och ta med sumpen in i duschen, haha.. tur man är ensam hemma!
    Annars är jag väldigt nyfiken på äggvita i ansiktet, funkar denna "askungemetod"?

När det gäller tandblekning så kan jag säga att jag gjort mina för många år sedan och jag har varken känt smärta innan eller efter. Det är också viktigt att ni först kollar upp så ni inte har hål i tänderna. Men tandläkarens skenor och gel fungerar utmärkt utan smärta om ni frågar mig.
    Jag har provat äggvita på ansiktet men jag tyckte det va något wow effekt med det, huden kändes mer spänt med thats it!! Däremot så har min tärna suttit med ångbad framför ansiktet och en handduk över, och hennes hud har fått sån lyster och det är verkligen woweffekt.. Ska själv börja med det tänkte jag =)
  • nawal01

Hahahaha herregud avmaskning för hund, jag tror det hade förvandlats till en helt annan tråd!!!

• nawal01

Har provat med kaffe sump att skrubba med på benen och lår och dom blir ultra mjuka =) =)..
    Detta rekommenderas starkt plus så trollar dom bort celluliterna ;)

Svar på tråden Skönhetskurer för den stora dagen !!!