• nawal01

Skönhetskurer för den stora dagen !!!

Hej alla flickor =).. Jag gifter mig den 19juli så det börjar dra ihop sig.

Men med tiden så kommer stressen, man hoppas att på den stora dagen så ska det stråla om en självklart
    , men jag kan inte lägga pengar på massa skönhetsbehandligar likt, tandblekning och spabehandlingar osv, det kostar tusentalskronor  :(

Så jag tänkte om vi alla kunde ge några hemma tricks och knep för en att använda så sparar vi alla pengar och plus så får man den där utrstrålningen man vill ha =)

Jag kan några knep som jag har använt och det funkar och några har jag bara hittat utan att prova men vill dela med mig ändå =)

Bikarbonat = vitare tänder

Bakpulver = vitare tänder

Äggvita = stramare hud

Äggula och olivolja = Mirakelkur för håret efter ett par gånger

Svart Thepåse = mot mörka ringar under ögonen

Potatis =påsar under ögonen

Kan ni några fler dela gärna med er =)

• Svar på tråden Skönhetskurer för den stora dagen !!!
  • Mirjami

Förresten- glömde ta med salviavatten för håret!

En kruka färsk salvia som du lägger i ca 5-10 dl (beroende på hur starkt man önskar) varmt vatten (65-70 grader ca) och låter det stå och dra minst en timme, gärna över natten. Sila och skölj håret med så ofta du vill (går att spara i kylen några dagar), gärna efter tvätt, när du är helt klar med duschen. Ger glans, näring och doft som är ljuvlig. Använder min ananas salvia jag har i trädgården och ibland blandar jag i basilika med.

• bröllop20110702

Instämmer ovan talare ang tandblekningen! Fruktansvärt bra resultat och billig! Ilar inte heller. Har blekt hos tandläkaren tidigare o det var ett helvete, både under behandlingen (1h) och flera dagar efter. Dessutom fick jag mycket vitare tänder av hemmablekningen! :)

• Aniara4

Socker är bra till peeling, invärtes brukar det dock ha förfulande effekter.

• förlovadflicka
    Aniara4 skrev 2011-05-12 12:56:26 följande:
    Socker är bra till peeling, invärtes brukar det dock ha förfulande effekter.
    Haha, klockrent! Och så har jag en center i munnen när jag läser det xD
  • nawal01
    helsingebrud skrev 2011-05-12 08:49:33 följande:
    Denna tråd gillar jag
    man ska dock tänka på att många ansiktsbehandlingar kan orsaka
    rödblossig hy första dygnet
    så man kanske inte ska exprimentera just på bröllopsdagen!

Nej man ska (redan) ha provat dessa veckor innan. En behandling gör inte så jättestark effekt men efter ett par ggr så kan man se och känna en betydligt resultat. :D
  • Skumboll
    impegno di nozze skrev 2011-05-12 11:32:32 följande:
    Jag håller mig till min skönhetssalong när det gäller behandlingar. Men jag kan tipsa om ett billigt sätt att bleka tänderna på. På den här sidan går det att beställa ett "kit" för bara några hundralappar och det fungerar hur bra som helst!!! Tandkräm och hemmakurer kan ta bort ytterst lite av missfärgningarna. Mina tänker blev kritvita efter bara några få behandlingar med den där produkten. Så det var mitt tips!
    Vilken variant har du använt, regular eller instant? 
  • bröllop20110702

Nu frågade du inte mig men jag svarar ändå:)Jag använde regular.

• Skumboll
    bröllop20110702 skrev 2011-05-12 15:22:43 följande:
    Nu frågade du inte mig men jag svarar ändå:)Jag använde regular.
    Toppen! Jag är lite rädd för att det ska ila och ha sig, kör nog den för att vara på säkra sidan. 
  • bröllop20110702

Skumboll: för mig ilade tandblekningen hos tandläkare fruktansvärt som jag skrev ovan. Hemmablekningen har inte ilat alls. Det beror nog på att den är svagare, det är därför man får bleka några timmar. Men jag måste ändå rekommendera den. Tar längre tid, visst. Men tänderna blev väldigt mycket vitare än hos tandläkaren (brilliant smile) och var till skillnad mot tandläkarens behandling helt smärtfri.

• Skumboll
    bröllop20110702 skrev 2011-05-12 15:32:38 följande:
    Skumboll: för mig ilade tandblekningen hos tandläkare fruktansvärt som jag skrev ovan. Hemmablekningen har inte ilat alls. Det beror nog på att den är svagare, det är därför man får bleka några timmar. Men jag måste ändå rekommendera den. Tar längre tid, visst. Men tänderna blev väldigt mycket vitare än hos tandläkaren (brilliant smile) och var till skillnad mot tandläkarens behandling helt smärtfri.
    Väldigt skönt att höra! Ska bli roligt att se om det blir någon skillnad... 
Svar på tråden Skönhetskurer för den stora dagen !!!