• Debe

Hemliga uppdrag till gästerna under middagen

Jag har kikat runt lite i trådarna här på BT och är himla sugen på att ha hemliga uppdrag.
    Vi har inte bestämt än om alla ska ha eller bara knappt hälften.
    Men vi vill inte ha uppdragen under tallriken eller liknande utan i servettringen. Vi har gjort egna servettringar av hushållspappersrullar och vi skulle vilja ha uppdragen på en remsa inuti ringen. Om inte alla får uppdrag så kommer resten få kärlekscitat skrivna där.
    MEN...
    Kommer gästerna kanske tjuvkika i varandras servettringar? Vart ska gästerna lägga dessa hemliga servettringar? Borde man istället skriva i servettringen att de har ett hemligt uppdrag lagt någonstans? Vi kommer inte ha några tallrikar stående på bordet så de kan inte gömmas där under tyvärr...
    Kom med era åsikter snälla!!!

Förslag på uppdrag som jag läst om här på BT:
    -Torka bordsgrannen runt munnen
    -Ät från bordsgrannens tallrik
    -Prata med osynliga gäster
    -Gör en high five med någon av dina bordsgrannar
    -Kom ut från toa med dasspapper hängandes ur byxor/kjol
    m.m. m.m.

Vi som brudpar har ett par nedskrivna förslag men tänker be vår toastmaster hitta på lite också. Sen så vill vi ju att uppdragen ska passa den enskilda gästen. Ju galnare person-desto galnare uppdrag :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-13 20:57
    Glömde ju skriva att jag JÄTTEGÄRNA tar emot tips på fler roliga uppdrag!
  • Svar på tråden Hemliga uppdrag till gästerna under middagen
  • Vi2alltid

Jag tycker nog att alla gäster ska få ett uppdrag, jag skulle bli ledsen om jag inte fick nåt :)
    Jag var toastmadame på ett bröllop där vi hade uppdrag, men där vale vi att berätta ATT de hade uppdrag och så fick alla titta på det vid samma tillfälle. Det gör ju att de mest pinsamma uppdragen känns lättare att genomföra då alla vet. Vissa uppdrag kan to.m, vara irriterande om inte man inte känner till att det finns uppdrag.

Vi gjorde så att vi valde olika "pinsamma" uppdrag. För de som vi visste har lite svårt hade vi tex Skriv i Gästboken, hälsa på brudens/brudgummens föräldrar

Vidare hade vi
    Håll ett tal (man kan skojsa till det med att det måste börja med en viss mening eller innehålla vissa ord.
    Sjung en sång
    Under kvällen ska du någon gång gå fram och kyssa brudparet

För de som inte är rädda gav vi uppdrag som tex
    När någon klirrar i glaset ska du ställa dig upp och gala som en tupp
    Skriv en sång och sjung för brudparet
    När någon galer som en tupp ska du joddla

Jag tycker det är roligt med uppdrag som märks, som man gärna ska genomföra under middagen. Annars kanske det  liksom faller bort. Våra gäster uppskattade verkligen det här och det livade upp stämningen till max!

• Debe
    Vi2alltid skrev 2011-05-13 21:58:44 följande:
    Jag tycker nog att alla gäster ska få ett uppdrag, jag skulle bli ledsen om jag inte fick nåt :)
    Jag var toastmadame på ett bröllop där vi hade uppdrag, men där vale vi att berätta ATT de hade uppdrag och så fick alla titta på det vid samma tillfälle. Det gör ju att de mest pinsamma uppdragen känns lättare att genomföra då alla vet. Vissa uppdrag kan to.m, vara irriterande om inte man inte känner till att det finns uppdrag.

Vi gjorde så att vi valde olika "pinsamma" uppdrag. För de som vi visste har lite svårt hade vi tex Skriv i Gästboken, hälsa på brudens/brudgummens föräldrar

Vidare hade vi
    Håll ett tal (man kan skojsa till det med att det måste börja med en viss mening eller innehålla vissa ord.
    Sjung en sång
    Under kvällen ska du någon gång gå fram och kyssa brudparet

För de som inte är rädda gav vi uppdrag som tex
    När någon klirrar i glaset ska du ställa dig upp och gala som en tupp
    Skriv en sång och sjung för brudparet
    När någon galer som en tupp ska du joddla

Jag tycker det är roligt med uppdrag som märks, som man gärna ska genomföra under middagen. Annars kanske det  liksom faller bort. Våra gäster uppskattade verkligen det här och det livade upp stämningen till max!
    Ja jag skulle nog också bli ledsen om jag inte fick något uppdrag... Men ur gör man med mormor/morfar mfl.? Hmm.. ja det får väl bli väldigt enkla uppdrag i så fall. Skrivna med STORA bokstaver, haha ;)
    Vad tror du om det här med att ha uppdraget skrivet i servettringen? Kan det funka?
  • Vi2alltid
    Debe skrev 2011-05-13 22:04:40 följande:
    Ja jag skulle nog också bli ledsen om jag inte fick något uppdrag... Men ur gör man med mormor/morfar mfl.? Hmm.. ja det får väl bli väldigt enkla uppdrag i så fall. Skrivna med STORA bokstaver, haha ;)
    Vad tror du om det här med att ha uppdraget skrivet i servettringen? Kan det funka?
    Ja varför inte, beror ju på om ni tänker berätta att det finns. Vi satte det tejpat under stolarna, sen sa vi "nu kan alla kolla sitt uppdrag, och se till att hålla det för er själva" Men det kan väl gå lika bra i servettringen och göra samma sak :)

Mormor och morfar kan kanske få ett uppdrag typ: Krama brudparet minst en gång under festen, eller nåt. Det är ju både snällt och trevligt :) Skriv med stora bokstäver... och om det är riktigt illa får ni väl lägga ett förstoringsglas vid deras plats :D
  • tesso77

Hemliga uppdrag är bara såååå himla roligt!  Min sambo och jag var toastmasters på ett bröllop förra året och då gav vi hemliga uppdrag utan brudparets vetskap. Vi la då uppdragen under vinglasen på små, ihopvikna lappar. Under välkomsdrinken på bröllopet, innan brudparet kommit till festen, talade vi om för gästerna att endel av dem fått uppdrag som skulle genomföras under kvällen. Det blev succe!! Det pratas fortfrande om dessa uppdrag och vi gav även brudparet en å annan Hjärta-infarkt!!
    Några av våra uppdrag:

- Min svärmor som är Sveriges största Ullared-fan fick som uppdrag att helt plötsligt ställa sig å skrika: JAG ÄÄÄÄLLLLSSKKAARR ULLARED!!  Sedan fick två manliga gäster uppdraget att ställa sig upp och skrika: VI MED! När de hörde henne säga det. Kan tillägga att männen inte riktigt var lika entusiastiska att skrika ut det men de gjorde det! Folk vek sig av skratt!

-En gäst ska under huvudrätten ställa sig och tacka brudparet för den absolut goaste oxfilee'n han/hon nånsin ätit (oavsett VAD det är för kött som serveras). På detta bröllopet var det stek som huvudrätt och bruden visste inte vart hon skulle bli av ....

-Råma som en ko

-vika hattar av sevetterna och sätta dom på huvudet. Vi hade 3 som fick det uppdraget.

-kommentera bordsdamens bröst

-klinga i glaset, ställa sig upp och säga: Jag är ingen talare...och sen sätta sig ner igen.

-Helt plötsligt börja gapskratta och sen låta som en gris

-Börja bryta arm med grannen mittemot.

-Jag gjorde en kupp mot min sambo: Ett uppdrag gav jag en tjej att hon skulle ställa sig upp och säga att toastmastern minsann var den snyggaste hunken på bröllopet.....kan tillägga att han nästan ströp mig efter det Skrattande

Ja det finns mängder av skojiga uppdrag, här var några som vi gjorde Glad

• Debe
    tesso77 skrev 2011-05-13 22:16:50 följande:
    Hemliga uppdrag är bara såååå himla roligt!  Min sambo och jag var toastmasters på ett bröllop förra året och då gav vi hemliga uppdrag utan brudparets vetskap. Vi la då uppdragen under vinglasen på små, ihopvikna lappar. Under välkomsdrinken på bröllopet, innan brudparet kommit till festen, talade vi om för gästerna att endel av dem fått uppdrag som skulle genomföras under kvällen. Det blev succe!! Det pratas fortfrande om dessa uppdrag och vi gav även brudparet en å annan Hjärta-infarkt!!
    Några av våra uppdrag:

- Min svärmor som är Sveriges största Ullared-fan fick som uppdrag att helt plötsligt ställa sig å skrika: JAG ÄÄÄÄLLLLSSKKAARR ULLARED!!  Sedan fick två manliga gäster uppdraget att ställa sig upp och skrika: VI MED! När de hörde henne säga det. Kan tillägga att männen inte riktigt var lika entusiastiska att skrika ut det men de gjorde det! Folk vek sig av skratt!

-En gäst ska under huvudrätten ställa sig och tacka brudparet för den absolut goaste oxfilee'n han/hon nånsin ätit (oavsett VAD det är för kött som serveras). På detta bröllopet var det stek som huvudrätt och bruden visste inte vart hon skulle bli av ....

-Råma som en ko

-vika hattar av sevetterna och sätta dom på huvudet. Vi hade 3 som fick det uppdraget.

-kommentera bordsdamens bröst

-klinga i glaset, ställa sig upp och säga: Jag är ingen talare...och sen sätta sig ner igen.

-Helt plötsligt börja gapskratta och sen låta som en gris

-Börja bryta arm med grannen mittemot.

-Jag gjorde en kupp mot min sambo: Ett uppdrag gav jag en tjej att hon skulle ställa sig upp och säga att toastmastern minsann var den snyggaste hunken på bröllopet.....kan tillägga att han nästan ströp mig efter det Skrattande

Ja det finns mängder av skojiga uppdrag, här var några som vi gjorde Glad
    Hahahaha, guuud så kul! Vi ska som sagt be toastmastern om lite hjälp här men kan inte låta bli att lägga mig i själv! Hoppas ingen här har nåt emot att vi snor alla roliga idéer :)
  • Skumboll

Hahaha, det låter ju helt sjukt roligt med hemliga uppdrag. Jag undrar om det kan vara något för oss, vi har rätt stela familjer. Skulle vilja "få igång" dem lite, få dem att släppa loss.

• tesso77
    Skrattande Sno på du! Det kommer bli jätteskoj! Vi hade "tur" ingen av gästerna hade varit med om den leken innan så alla tyckte verkligen den var skiiitrolig!
    Jag ska kolla med min sambo vart han hittade alla dessa uppdrag för det fanns mängder av dom, vi plockade ut dom som vi tyckte passade på det bröllopet. Återkommer imorgon, han är ute å svirar nu Guld i mun
  • tesso77
    Skumboll skrev 2011-05-13 22:24:21 följande:
    Hahaha, det låter ju helt sjukt roligt med hemliga uppdrag. Jag undrar om det kan vara något för oss, vi har rätt stela familjer. Skulle vilja "få igång" dem lite, få dem att släppa loss.
    Får absolut igång folket, det var inte så många som gjorde det under förrätten men sen ramlade det på Skrattande
  • Debe
    tesso77 skrev 2011-05-13 22:26:10 följande:
    Skrattande Sno på du! Det kommer bli jätteskoj! Vi hade "tur" ingen av gästerna hade varit med om den leken innan så alla tyckte verkligen den var skiiitrolig!
    Jag ska kolla med min sambo vart han hittade alla dessa uppdrag för det fanns mängder av dom, vi plockade ut dom som vi tyckte passade på det bröllopet. Återkommer imorgon, han är ute å svirar nu Guld i mun
    Åååh det vore ju underbart med en massa tips! Tack!
  • tesso77

Kom förresten just på ett annat uppdrag vi hade som bara var sååå himla kul:

- En gäst (roligast om det är en karl) som efter VARJE tal ska ställa sig upp, ta sin näsduk och låtsas torka en tår och säga: - Det var det vackraste/finaste tal jag nånsin hört.....
    Blev så himla roligt efter typ fjärde talet så visste inte folk var det skulle bli av Skrattande

Svar på tråden Hemliga uppdrag till gästerna under middagen