• Debe

Hemliga uppdrag till gästerna under middagen

Jag har kikat runt lite i trådarna här på BT och är himla sugen på att ha hemliga uppdrag.
    Vi har inte bestämt än om alla ska ha eller bara knappt hälften.
    Men vi vill inte ha uppdragen under tallriken eller liknande utan i servettringen. Vi har gjort egna servettringar av hushållspappersrullar och vi skulle vilja ha uppdragen på en remsa inuti ringen. Om inte alla får uppdrag så kommer resten få kärlekscitat skrivna där.
    MEN...
    Kommer gästerna kanske tjuvkika i varandras servettringar? Vart ska gästerna lägga dessa hemliga servettringar? Borde man istället skriva i servettringen att de har ett hemligt uppdrag lagt någonstans? Vi kommer inte ha några tallrikar stående på bordet så de kan inte gömmas där under tyvärr...
    Kom med era åsikter snälla!!!

Förslag på uppdrag som jag läst om här på BT:
    -Torka bordsgrannen runt munnen
    -Ät från bordsgrannens tallrik
    -Prata med osynliga gäster
    -Gör en high five med någon av dina bordsgrannar
    -Kom ut från toa med dasspapper hängandes ur byxor/kjol
    m.m. m.m.

Vi som brudpar har ett par nedskrivna förslag men tänker be vår toastmaster hitta på lite också. Sen så vill vi ju att uppdragen ska passa den enskilda gästen. Ju galnare person-desto galnare uppdrag :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-13 20:57
    Glömde ju skriva att jag JÄTTEGÄRNA tar emot tips på fler roliga uppdrag!
  • Svar på tråden Hemliga uppdrag till gästerna under middagen
  • tesso77

Han minns inte exakt vad sidan hette, men det var iaf färdiga mallar att skriva ut och klippa ut sa han Solig

• ClaraH

Inspirerad av denna tråd tror jag att vi ska ha uppdrag, vi ska fundera på det i alla fall. Men vi kommer nog bara att ge vissa personer uppdrag. Hur är då det bästa sättet att de ska få reda på sina uppdrag. Funderar på om man ska dela ut så kuvert på minglet innan middagen och skriva personens namn och "hemligt" på kuvertet. Finns det något annat bra sätt?

• Chicita
    ClaraH skrev 2011-05-15 10:22:51 följande:
    Inspirerad av denna tråd tror jag att vi ska ha uppdrag, vi ska fundera på det i alla fall. Men vi kommer nog bara att ge vissa personer uppdrag. Hur är då det bästa sättet att de ska få reda på sina uppdrag. Funderar på om man ska dela ut så kuvert på minglet innan middagen och skriva personens namn och "hemligt" på kuvertet. Finns det något annat bra sätt?
    Jag fick mitt uppdrag i ett kuvert. Det var inget dom smög med, men dom sa att det var viktigt att jag läste det och inte visade någon...
    Så alla såg ju att vissa fick något av brudparet. Vilket ju underlättade sen när man gjorde uppdragen eftersom att i alla fall några fattade varför vissa betedde sig lite konstigt Flört

Ett annat sätt är ju att stoppa in uppdraget i festhäftet och hoppas att rätt person läser det. Man kan ju exempelvis underlätta detta genom att vika ihop lappen (tejpa försiktigt) och skriva gästens namn + hemligt på den...
  • Debe

Jag testade att skriva ett uppdrag i en av våra egengjorda servettringar. Jag hoppas ju att detta ska funka men det kanske inte gör det....? Vad tror ni?
  • Linn89
    Debe skrev 2011-05-15 22:39:58 följande:

Jag testade att skriva ett uppdrag i en av våra egengjorda servettringar. Jag hoppas ju att detta ska funka men det kanske inte gör det....? Vad tror ni?
    Snyggt!! Hur har du gjort servettringarna?
  • helsingebrud

hmmm, frågan är om gästerna läser i servettringen,
    syns det tydligt så är det ju risk att även andra ser uppdraget om servettringen ligger på bordet

• Debe
    helsingebrud skrev 2011-05-16 09:19:30 följande:
    hmmm, frågan är om gästerna läser i servettringen,
    syns det tydligt så är det ju risk att även andra ser uppdraget om servettringen ligger på bordet
    Jag vet! Precis det jag tänkte på...
    Men jag tyckte det var lite gulligt att skriva i den... Kanske ska jag nöja mig med att skriva kärlekscitat i varje servettring istället? och dela ut uppdrag på andra sätt?

Jag tackar gudarna för bröllopstorget så jag kan älta mina "fjantiga" problem här och få bra tips från andra planeringstokiga :)
  • fru2011kanske

Sitter och skrattar högt för mig själv
    Det här måste jag sälja in till BM

• Aniara4

Efter att ha funderat en stund tror jag vi ska göra så att vi skriver i festhäftet:
    "Du har ett hemligt uppdrag som du ska utföra under kvällen. Det är viktigt att ingen annan får se vad ditt uppdrag  är. Ditt uppdrag är:  "
    Och sen lämnar vi plats för att klistra/tejpa in en lapp med uppdraget. Detta förutsätter förstås att gästens namn står på festhäftet, men det kan ordnas såklart.

• Guffi

Skriver man i servettringarna gäller det ju att tala om detta innan alla sätter sig till bords.. Nackdelen är väl sedan när man lagt servetten i knäet.. Då måste man kunna dölja vad som står i servettringen på nåt vis.. Men den som är uppfinningsrik kommer säkert på en bra lösning för det med! :)

Jag tycker verkligen att detta med hemliga uppdrag verkar hur roligt som helst! Definitivt något jag ska ha med i planeringen :)

• Debe
    Guffi skrev 2011-05-29 16:14:38 följande:
    Skriver man i servettringarna gäller det ju att tala om detta innan alla sätter sig till bords.. Nackdelen är väl sedan när man lagt servetten i knäet.. Då måste man kunna dölja vad som står i servettringen på nåt vis.. Men den som är uppfinningsrik kommer säkert på en bra lösning för det med! :)

Jag tycker verkligen att detta med hemliga uppdrag verkar hur roligt som helst! Definitivt något jag ska ha med i planeringen :)
    Vi testade att skriva i några och kände väl att det inte är det ultimata sättet att dela ut uppdrag på så vi skippar det. Men vi vill gärna dela ut uppdrag på någo annat roligt sätt...
  • Oniq
    Debe skrev 2011-05-29 16:19:14 följande:
    Vi testade att skriva i några och kände väl att det inte är det ultimata sättet att dela ut uppdrag på så vi skippar det. Men vi vill gärna dela ut uppdrag på någo annat roligt sätt...
    En ingemad lapp i festprogrammet kanske inte är det mest unika sättet, men effektivt och lättare för gästerna att först hitta och sedan dölja?
  • solros1

fler tips på vad man kan ha på sina hemliga uppdrag?

Eller finns det nån bra tråd på det redan kanske?

• Lillis82

Ett smart sätt att ge uppdragen på är att göra det i samband med bordsplaceringen. Istället för det "vanliga" sättet att sätta upp en lapp med bordsplaceringen kan man ha ett bord med små kuvert där varje gäst har sitt namn på ett kuvert. Där i kan man lägga en lapp med vilket bord man sitter på samt en lapp med vilket uppdrag man har. 

Jag tycker inte man skall nämna något om uppdragen till alla utan att vissa bara får uppdrag i hemlighet. Det gör det lite extra roligt och folk blir väldigt förvånande över vad folk kan säga..

Tips på uppdrag:
    - Så fort någon lämnar sin plats vid ditt bord skall du byta plats med den personen och låtsas som inget när de kommer tillbaka
    - Hosta högljutt var 10e minut under varmrätten
    - Skåla högt med alla i rummet varje gång någon hostar
    - Börja varje mening med "du är väldigt fin i håret idag"
    - Börja varje mening med "Hej kommer du hit ofta"

Svar på tråden Hemliga uppdrag till gästerna under middagen