• Chicita

Hemliga uppdrag till gästerna under middagen

Jag fick ett uppdrag på senaste bröllopet... Att presentera mig med fel namn och sen "komma på mig själv" och rätta till det...

Tyvärr så uppmärksammade ingen den missen {#emotions_dlg.djavulsk}
    Jag valde ett namn som är rätt likt mitt, så jag skulle kanske valt nåt helt annat... typ sambons namn, så hade jag kunnat påstå att jag tänkte på honom när jag presenterade mig eller nåt *S*

Bordsgrannen fick i uppdrag att prata lite engelska ibland.
    och en anann bordsgranne hade fått uppdraget att agera "värd" för sitt bord. Så han sprang och hämtade vin, fyllde på vatten åt oss, drog ut stolarna mm mm Flört

Jag tror att ni kanske ska säga att det finns något i servettringarna hos alla. men att alla har inte fått samma sak och be att alla håller sin lapp för sig själva. Oavsett om ni ger uppdrag till alla eller inte

• Chicita
    ClaraH skrev 2011-05-15 10:22:51 följande:
    Inspirerad av denna tråd tror jag att vi ska ha uppdrag, vi ska fundera på det i alla fall. Men vi kommer nog bara att ge vissa personer uppdrag. Hur är då det bästa sättet att de ska få reda på sina uppdrag. Funderar på om man ska dela ut så kuvert på minglet innan middagen och skriva personens namn och "hemligt" på kuvertet. Finns det något annat bra sätt?
    Jag fick mitt uppdrag i ett kuvert. Det var inget dom smög med, men dom sa att det var viktigt att jag läste det och inte visade någon...
    Så alla såg ju att vissa fick något av brudparet. Vilket ju underlättade sen när man gjorde uppdragen eftersom att i alla fall några fattade varför vissa betedde sig lite konstigt Flört

Ett annat sätt är ju att stoppa in uppdraget i festhäftet och hoppas att rätt person läser det. Man kan ju exempelvis underlätta detta genom att vika ihop lappen (tejpa försiktigt) och skriva gästens namn + hemligt på den...
Svar på tråden Hemliga uppdrag till gästerna under middagen