• tesso77

Hemliga uppdrag till gästerna under middagen

Hemliga uppdrag är bara såååå himla roligt!  Min sambo och jag var toastmasters på ett bröllop förra året och då gav vi hemliga uppdrag utan brudparets vetskap. Vi la då uppdragen under vinglasen på små, ihopvikna lappar. Under välkomsdrinken på bröllopet, innan brudparet kommit till festen, talade vi om för gästerna att endel av dem fått uppdrag som skulle genomföras under kvällen. Det blev succe!! Det pratas fortfrande om dessa uppdrag och vi gav även brudparet en å annan Hjärta-infarkt!!
    Några av våra uppdrag:

- Min svärmor som är Sveriges största Ullared-fan fick som uppdrag att helt plötsligt ställa sig å skrika: JAG ÄÄÄÄLLLLSSKKAARR ULLARED!!  Sedan fick två manliga gäster uppdraget att ställa sig upp och skrika: VI MED! När de hörde henne säga det. Kan tillägga att männen inte riktigt var lika entusiastiska att skrika ut det men de gjorde det! Folk vek sig av skratt!

-En gäst ska under huvudrätten ställa sig och tacka brudparet för den absolut goaste oxfilee'n han/hon nånsin ätit (oavsett VAD det är för kött som serveras). På detta bröllopet var det stek som huvudrätt och bruden visste inte vart hon skulle bli av ....

-Råma som en ko

-vika hattar av sevetterna och sätta dom på huvudet. Vi hade 3 som fick det uppdraget.

-kommentera bordsdamens bröst

-klinga i glaset, ställa sig upp och säga: Jag är ingen talare...och sen sätta sig ner igen.

-Helt plötsligt börja gapskratta och sen låta som en gris

-Börja bryta arm med grannen mittemot.

-Jag gjorde en kupp mot min sambo: Ett uppdrag gav jag en tjej att hon skulle ställa sig upp och säga att toastmastern minsann var den snyggaste hunken på bröllopet.....kan tillägga att han nästan ströp mig efter det Skrattande

Ja det finns mängder av skojiga uppdrag, här var några som vi gjorde Glad

• tesso77
    Skrattande Sno på du! Det kommer bli jätteskoj! Vi hade "tur" ingen av gästerna hade varit med om den leken innan så alla tyckte verkligen den var skiiitrolig!
    Jag ska kolla med min sambo vart han hittade alla dessa uppdrag för det fanns mängder av dom, vi plockade ut dom som vi tyckte passade på det bröllopet. Återkommer imorgon, han är ute å svirar nu Guld i mun
  • tesso77
    Skumboll skrev 2011-05-13 22:24:21 följande:
    Hahaha, det låter ju helt sjukt roligt med hemliga uppdrag. Jag undrar om det kan vara något för oss, vi har rätt stela familjer. Skulle vilja "få igång" dem lite, få dem att släppa loss.
    Får absolut igång folket, det var inte så många som gjorde det under förrätten men sen ramlade det på Skrattande
  • tesso77

Kom förresten just på ett annat uppdrag vi hade som bara var sååå himla kul:

- En gäst (roligast om det är en karl) som efter VARJE tal ska ställa sig upp, ta sin näsduk och låtsas torka en tår och säga: - Det var det vackraste/finaste tal jag nånsin hört.....
    Blev så himla roligt efter typ fjärde talet så visste inte folk var det skulle bli av Skrattande

• tesso77

Nej, det går inte ut på ngt denna leken, men det ger garanterat många, många skratt det kan jag lova!
    Visst kan man ha prisutdelning om man vill, fast jag såg denna leken som en liten "present" till brudparet från alla gäster som bjöd ordentligt av sig Glad

• tesso77

Enligt en mkt trött och något sleten sambo idag, så säger han att han bara sökte på nätet på "hemligt uppdrag-bröllop" och hamnade då på en sida där det fanns en färdig mall med lappar att bara skriva ut och klippa ut. Vi hittade dock på ganska många själva som passade gästerna.

• tesso77

Han minns inte exakt vad sidan hette, men det var iaf färdiga mallar att skriva ut och klippa ut sa han Solig

Svar på tråden Hemliga uppdrag till gästerna under middagen