Hemliga uppdrag till gästerna under middagen
Hemliga uppdrag är bara såååå himla roligt! Min sambo och jag var toastmasters på ett bröllop förra året och då gav vi hemliga uppdrag utan brudparets vetskap. Vi la då uppdragen under vinglasen på små, ihopvikna lappar. Under välkomsdrinken på bröllopet, innan brudparet kommit till festen, talade vi om för gästerna att endel av dem fått uppdrag som skulle genomföras under kvällen. Det blev succe!! Det pratas fortfrande om dessa uppdrag och vi gav även brudparet en å annan -infarkt!!
Några av våra uppdrag:
- Min svärmor som är Sveriges största Ullared-fan fick som uppdrag att helt plötsligt ställa sig å skrika: JAG ÄÄÄÄLLLLSSKKAARR ULLARED!! Sedan fick två manliga gäster uppdraget att ställa sig upp och skrika: VI MED! När de hörde henne säga det. Kan tillägga att männen inte riktigt var lika entusiastiska att skrika ut det men de gjorde det! Folk vek sig av skratt!
-En gäst ska under huvudrätten ställa sig och tacka brudparet för den absolut goaste oxfilee'n han/hon nånsin ätit (oavsett VAD det är för kött som serveras). På detta bröllopet var det stek som huvudrätt och bruden visste inte vart hon skulle bli av ....
-Råma som en ko
-vika hattar av sevetterna och sätta dom på huvudet. Vi hade 3 som fick det uppdraget.
-kommentera bordsdamens bröst
-klinga i glaset, ställa sig upp och säga: Jag är ingen talare...och sen sätta sig ner igen.
-Helt plötsligt börja gapskratta och sen låta som en gris
-Börja bryta arm med grannen mittemot.
-Jag gjorde en kupp mot min sambo: Ett uppdrag gav jag en tjej att hon skulle ställa sig upp och säga att toastmastern minsann var den snyggaste hunken på bröllopet.....kan tillägga att han nästan ströp mig efter det
Ja det finns mängder av skojiga uppdrag, här var några som vi gjorde