• Vi2alltid

Hemliga uppdrag till gästerna under middagen

Jag tycker nog att alla gäster ska få ett uppdrag, jag skulle bli ledsen om jag inte fick nåt :)
    Jag var toastmadame på ett bröllop där vi hade uppdrag, men där vale vi att berätta ATT de hade uppdrag och så fick alla titta på det vid samma tillfälle. Det gör ju att de mest pinsamma uppdragen känns lättare att genomföra då alla vet. Vissa uppdrag kan to.m, vara irriterande om inte man inte känner till att det finns uppdrag.

Vi gjorde så att vi valde olika "pinsamma" uppdrag. För de som vi visste har lite svårt hade vi tex Skriv i Gästboken, hälsa på brudens/brudgummens föräldrar

Vidare hade vi
    Håll ett tal (man kan skojsa till det med att det måste börja med en viss mening eller innehålla vissa ord.
    Sjung en sång
    Under kvällen ska du någon gång gå fram och kyssa brudparet

För de som inte är rädda gav vi uppdrag som tex
    När någon klirrar i glaset ska du ställa dig upp och gala som en tupp
    Skriv en sång och sjung för brudparet
    När någon galer som en tupp ska du joddla

Jag tycker det är roligt med uppdrag som märks, som man gärna ska genomföra under middagen. Annars kanske det  liksom faller bort. Våra gäster uppskattade verkligen det här och det livade upp stämningen till max!

• Vi2alltid
    Debe skrev 2011-05-13 22:04:40 följande:
    Ja jag skulle nog också bli ledsen om jag inte fick något uppdrag... Men ur gör man med mormor/morfar mfl.? Hmm.. ja det får väl bli väldigt enkla uppdrag i så fall. Skrivna med STORA bokstaver, haha ;)
    Vad tror du om det här med att ha uppdraget skrivet i servettringen? Kan det funka?
    Ja varför inte, beror ju på om ni tänker berätta att det finns. Vi satte det tejpat under stolarna, sen sa vi "nu kan alla kolla sitt uppdrag, och se till att hålla det för er själva" Men det kan väl gå lika bra i servettringen och göra samma sak :)

Mormor och morfar kan kanske få ett uppdrag typ: Krama brudparet minst en gång under festen, eller nåt. Det är ju både snällt och trevligt :) Skriv med stora bokstäver... och om det är riktigt illa får ni väl lägga ett förstoringsglas vid deras plats :D
Svar på tråden Hemliga uppdrag till gästerna under middagen