• mikita

Provsminkning och hår. Vad tycks?

I kväll  har jag och syster fixat med sminkning och hår. Jag är jättenöjd, men syster känner press på sig att det inte duger...Jag vill gäran ha feedback! Kan säga att jag till vardags knappt är sminkad alls och ofta bara har en hästsvans. Det är ett utomhusbröllop i romantisk men enkel stil.

Fotona är väl inte så himla bra, inte belysningen heller. Hoppas ni kan se lite i alla fall Glad Håret som hänger ner på ryggen ska vara mer lockat än på bilden och ev. en tunn fläta i nederkant hela vägen runt (fattar ni vad jag menar???) Jag ska ha glasögonen på mig.

• Svar på tråden Provsminkning och hår. Vad tycks?
  • mikita

OK, jag inser att bilderna inte visar något alls.... Det är ingen före och efter bild, men jag tog med en bild utan glasögonen för jag tyckte det syntes lite tydligare där.

Jag har på mig: puder i 2 olika nyanser och rouge. 3 ögonskuggor som går från nästan vit till chokladbrun, vaniljfärgad eyeliner, svart mascara, aprikost läppsift.
    Jag satsar på mer mascara, men vill inte få längre fransar för då slår de i glasögonen Glad. Absolut mer rouge, jag hade inte rätt med mig så vi tog bara lite av en annan som vi hade. Ögonbrynen är mitt ständiga bekymmer...oformliga och växer hejdlöst åt alla håll...får väl ta fram häcksaxen någon dag innan...

Gällande håret är det svårt. Superdrygt att få volym...i luggen hade vi både dust it, tuperat och sprayat... men tanken är som sagt att rama in ner mot pannan med en löshårsfläta, vad tror ni om det? Då kanske det inte blir lika stramt på sidorna? EllaBellas bild var en bra bild som visar åt vilket håll vi tänkt oss. Både med frisyr och smink.

• mikita

Och här kommer en förebild. Tyvärr är ju inte ljuset detsamma, men men...

• mikita
    VitaminA skrev 2011-05-14 15:16:03 följande:
    Jag håller med de andra om frisyren, jag tycker du ska ta fram håret mer i ansiktet snarare än att dra bort det från ansiktet.

Sminket däremot tycker jag var jättefint! Väldigt naturligt och fräscht. Nyansen på läppstiftet/glosset var superfin, precis den nyansen skulle jag vilja ha. Vet du vad märket och nyansen heter?
    Tack. Jag tror jag gör som många skriver: tar i lite mer. Alltså samma färger och samma sminkning, bara lite mer/starkare. Läppstiftet är från MakeUp Store och heter Wobble. Jätteskönt på tycker jag.

Ska fundera vidare på håret. Jag har inte tillgång till frisör på den stora dagen, så det får inte vara allt för krånglig frisyr.
  • mikita
    11juni2011 skrev 2011-05-14 19:19:06 följande:
    Jag tyckte också att läpparna hade superfin nyans! Det där läppstiftet, vet du om det håller för pussar på den stora dagen? I så fall måste jag köpa ett :=)
    Jag ska provpussa m2b under helgen! Återkommer med resultat :)
  • mikita
    11juni2011 skrev 2011-05-14 20:17:28 följande:
    Låter toppen!!
    Här kommer testresultatet:
    Läppstiftet satt fint och kändes smidigt i knappt 2 timmar. Under de timmarna ägnade jag mig åt MASSA prat, promenad, en fika (kall dryck) och m2b fick 4 pussar. Sedan satt det drygt en timme till innan det blev fnasigt. Men jag hade nog bättrat på det efter 2 timmar om jag varit på fest. Jag har haft det på mig på jobbet och då har jag haft lypsyl under (jag har väldigt torra läppar), då har det suttit i ca 3 timmar innan  jag bättrat på. På jobbet är det också massa prat, men inget ätande eller pussande :) Idag hade jag inget lypsyl under.
Svar på tråden Provsminkning och hår. Vad tycks?