MrsT2011 skrev 2011-05-17 21:43:53 följande:
Problemet är att många inte accepterar ett nej utan blir vrålförbannade och kommer med miljoner argument till varför de ska få sin vilja igenom. Läste om ett par här på BT där brudgummen fick sig en utskällning så öronen åkte av på grund av att en släktings barn inte var bjudna. Denna hemska människa toppade sin utskällning med ett triumferande "ja ni kan ju i alla fall inte hindra barnen från att komma till kyrkan, för dit är minsann alla välkomna!" Det är nog fan det mest oförskämda jag hört i hela mitt 30-åriga liv.
Det där vad jag, ush! =/ Det var inte ens en släkting utan en av hans "bästa" kompisar!
Men jag förstår ärligt talat inte vrf man ska fråga ens?? Det är ju tydligen något som brudparet har diskuterat mellan sig själva och sedan faktiskt bestämt att det ska vara barnfritt. Vad är det att fråga om då?? Om det är fall där det innebär att man inte kan komma pga av att man tex inte hittar barnvakt eller nåt ja då hade iallfall jag tackat nej och sagt att det är pga att jag inte hittar barnvakt. Sen får brudparet själva komma till mig om de då tycker att de vill att jag ska komma ändå.