Inlägg från: impegno di nozze |Visa alla inlägg
  • impegno di nozze

Hjälp! Våra gäster respekterar inte barnfritt!

Jag kan bara instämma. Min moster ville ta med sin 13 åring för att han inte kunde vara hemma själv, och min kusin vill ta med sin dotter på 7 månader. Men vi har sagt nej helt enkelt. Vi har två egna barn som inte ska vara med på festen, ska några barn få vara med så är det dem! Men en bröllopsfest blir inte roligt för vare sig en 13-åring eller en 7 månaders bebis, jag skulle aldig ta med mina barn på en tillställning som denna och då får andra respektera min sambos och min åsikt på vår bröllopsdag.

• impegno di nozze
    Adoxa skrev 2011-05-15 22:54:08 följande:
    Vi ska inte ha barnfritt på vårt bröllop och själv har jag svårt att förstå varför alla tycker att det är så otroligt jobbigt att ha barn med på bröllopet, (jag hoppas faktiskt att alla av våra vänner som har barn tar med sig dem så att våra egna barn får en rolig fest) -  men jag tycker att alla ska få bestämma själva hur deras dag ska se ut.

Däremot förstår jag INTE varför alla blir så arga över att någon gäst frågar om vad som gäller. Det betyder ju inte att de inte "respekterar era önskningar", de försöker ju göra det genom att fråga, dvs ta reda på era önskningar?
    Om ni inte accepterar det som gästen frågar om är det ju bara att säga nej, genom att fråga öppnar ju gästen själv för det alternativet.

Jag har så svårt att sätta mig in i situationen om att jag får en inbjudan, jag blir osäker på vad som gäller, jag frågar, och att värden/värdinnan då blir skitsur på mig för att jag frågar.
    Men om brudparet i inbjudan skrivit att de vill ha ett barnfritt bröllop så måste väl det vara tydligt nog?! Men jag håller med dig, det är ju bara att säga nej. Tyvärr så lägger folk ofta in sina egna åsikter och värderingar och accepterar inte ett nej. 
  • impegno di nozze
    MrsT2011 skrev 2011-05-16 11:44:10 följande:
    Jag fattar inte vad folk har för glädje av att släpa med ungarna på precis ALLT. Barnen har skittråkigt och föräldrarna missar hela evenemanget eftersom de måste passa upp på ungarna hela tiden.

Var på vårkonsert igår kväll, ett ljuvligt stämningsfullt evenemang ...som sabbades ganska rejält av stök och stoj från det intilliggande barnrummet i kyrkan. Dörrarna var stängda, ändå hördes ungarnas gapande genom musik och allt.

Varför går inte bara den ena föräldern på konserten, så kan den andre stanna hemma med barnen? Det var ju ändå bara en förälder som fick se konserten, den andre var ju i barnrummet hela tiden! Fattar verkligen inte...
    Alltså, barn måste ju få finnas, de kan inte förbjudas i alla sammanhang så det du nämner här tycker jag är en helt annan diskussion. Jag vill inte ha barn på vår bröllopsfest men jag håller inte alls med dig i det du skriver här. 
Svar på tråden Hjälp! Våra gäster respekterar inte barnfritt!